Här händer det grejer

Ja, först & främst har jag & Kiro gått agilitykurs, en intensivkurs på 2 söndagar :) Han skötte sig otroligt bra, verkar funka bra med viloperioder & sen sätta igång, han kan tydligen vänsterslalom helt på egen hand utan att jag går som en skidåkare tex :) Sen fick en av instruktörerna låna honom & köra med honom, var riktigt kul att se, vad han är grym! Men han lyssnade såklart inte perfekt hela tiden, men han orkade fokusera i princip från 10-15, inte illa & han älskade det, jag med.

Han kampade som en galning på plan! Kongen är nya favoriten. Roligt att kunna använda det som belöning.

Sen gjorde han en rätt rolig grej, men när det hände ville jag strypa honom alternativt sälja honom billigt, hrm, men jag gjorde ingen grej av det utan satte honom åt sidan & gick & lekte med en annan hund :)
Min mamma skulle komma & hämta Midas som av olika anledningar fick sitta i bilen & vänta lite medan vi tränade. Mamma kom, hämtade nycklarna & sa bara hej. Sen gick hon till bilen, jag släpper Kiro & ska träna, han är med mig i ca 30 sek, sen kutar han till parkeringen där min mamma är, hon var ju målet så hon går tillbaka med honom till planen, lös, där väntar de på mig när jag kommer tillbaka efter att ha letat efter både mamma & hund.
Hon går till bilen igen, jag är då lite småirriterad på min hund, men tar det lugnt för det ska vara roligt med agility.
Sen kommer mamma tillbaka igen till planen, med Midas & nycklarna. Hon går till parkeringen & åker hem. Här någonstans tror jag att jag kan börja träna med Kiro igen, icke, han drar som en avlöning till parkeringen. Jag kutar efter & hinner se & höra folk & hundar, SKIT tänker jag, men så ser jag min älskade roliga hund som bara skulle kolla så mamma åkt, han struntar blankt i hundar & folk, kissar bara på en stolpe innan han kommer tillbaka till mig.. Han får en stunds time out innan vi börjar träna igen, då sköter han sig prickfritt igen, tokiga hund!! :)

De har också varit med mig på jobbet. Kiro gör en grej med folk som han tycker verkar lite dryga eller jag vet inte, men både i garaget & hemma & ja tydligen med en på jobbet så går han fram, skäller 1-3 gånger & så brukar jag säga åt honom att det räcker (på en gång, men han skäller iaf en gång ändå) & sen så fjäskar han lite för personen & hälsar sen bryr han sig inte mer om den. Alternativt om han bestämmer sig för att det är en konstig person så hälsar han inte utan nöjer sig med att bara skälla.. Jag har inte analyserat så mkt, men ja, vettefan, är kanske bara vakthunden i honom :)

Förutom att Kiro skällde lite på en på jobbet så skötte dom sig prickfritt, underbara killarna! Det är så skönt att kunna ta med dom i princip överallt, även om man ibland tror att de ska riva stället ;) & Midas som har fått för sig att kissmarkera lite här & var, morr!! Han är ju inte jättebra på att ta korrigeringar heller.. Nåja, han ska ju kastreras..

Bryter av med lite bilder:






Sen har det varit kennelträff, var längesen jag såg så många pinschrar, var roligt att träffa alla :)

Midas har varit hos veterinären också... Förutom att han har kroksvans & huggtänder som sitter omlott så har han några konstiga svarta fläckar/prickar som en av de Pär träffade på Djurkliniken sa att hon inte sett något liknande under sina 20 år inom yrket, jippie... Men det är inget smittsamt, Kiro har inget & han är pigg (minst sagt damp), äter bra, fin i pälsen, kliar inte osv.. De trodde att det kunde vara pigment som samlats.. Han har två på huvudet, två på vänstra frambenet & ett gäng i vänstra armhålan.. Ska tillbaka den 9e november för att söva honom & ta prover osv.. Ev passar vi på att kastrera honom då, när han ändå sover :)

Han har lärt sig ett trick, Midas, när jag sätter upp min hand som ett stopp så puffar han med nosen på den :) Sen har vi börjat med kryp.

Nej nu börjar det bli för långt, ska åka iväg till stallet & rida en sväng, hundarna är helt slut efter en långpromenad i skogen.

Ta hand om er! Tänker på er pinschervänner, jag har bara inte tid att engagera mig som jag vill nu :(

Höll på att glömma det viktigaste nästan!! Idag i skogen så sköt de ca 3 skott under hela tiden vi var ute, Midas reagerar noll & inget. Kiro blev lite låg efter första & andra skottet, men kom väldigt snabbt igen & upp med svansen, så underbart skönt, tredje skottet reagerade han inte på, då letade han dummy, även om skotten var på lite håll så var det tillräckligt för att han hade kunnat bli låst, men icke! Så glad :)

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Wendy

åh va roligt att gå på kurs! Lycka till med agilityn i framtiden!! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback