Miljöträning

Då jag jobbar alldeles för mkt för mitt eget bästa nu:( så får hundarna vara mkt med husse, vilket är kanon, eftersom de är mammiga så det räcker ändå:) Jag tränar mest trick inne, Kiro kan stänga kyl, frys & lådor nu både hemma & har provat hos pappa med:)
De har fått vara med en del i garaget, husse har byggt en hörna där de har filtar & grejer så de inte springer omkring hur som helst bland allt skrot.. Eller Kiro brukar få springa runt som han vill, men nu när de är två så får de vara i sitt hörn, men det har funkat jättebra.

De får även vara ensamma mer & mer & det funkar jättebra! Midas "ensamtränar" sig själv ibland genom att lägga sig & sova i sovrummet när vi andra är på andra håll i lgnheten:)

Var ner på stan i början av veckan & Kiro har inte varit i stan på jättelänge, skäms på mig! Anna var med oss som moraliskt stöd, det behövdes;) Kiro fick ha på sig sin grimma för att han är lugnare i den & för att jag hade väldigt ont, han skötte sig exemplariskt! Hundar, folk nära, rulltrappa osv, bra kontakt, lugn & lyssnade bra. Midas gick i koppel för typ tredje ggn (också skäms på mig) & gick bättre i koppel än Kiro brukar hihi men han hade ingen koll på var man skulle hålla sig. Han reagerade inte heller på något, andra hundar, folk bussar osv.

Nu är det dags att krypa till kojs.. Usch, har så dåligt tålamod med hundarna spec Kiro, fast bara när jag är såhär trött & har så ont... känns inte bra alls.. Nåja färdig-gnällt.. Tur att det är möte m chefen imorn.. Längtar till agilitykursen förresten:)

Nog med snurr & surr för ikväll med, inga bilder tyvärr.. Ska försöka fota lite någon dag.. Men vet inte vad, när Kiro stänger något kanske:)


Kommentarer
Postat av: Emma och Harry

Jag längtar också till agilitykursen, det är inte länge kvar nu!!! :D

Gulliga bilder från förra inlägget.

Postat av: Lena m. Bella

Fram med kameran nu :)

2009-03-04 @ 10:14:25
URL: http://www.laget.se/bella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback