Rackarns!

Ja, usb-sladden till kameran är tillfälligt på rymmen! Vilket betyder att jag inte kan lägga in några nya bilder från senaste veckans träning.. Får skriva lite snabbt om det sålänge:)

I söndags promenerade & tränade vi med mamma Wilma, syrran Azzra & nästan hela fam Clevinge, roligt att träffa dom, var ett tag sen. Alltid kul att se när de tränar, så duktiga! Sen tränade vi med Åsa & hennes Cisco & min favorit terroristen Atlas;)

Det blev lite lydnad, ett par budföringar, lydnaden gick bra, budföringarna helt okej med Janne som motpart. Sen körde vi agility, han är SÅ duktig! Nu börjar jag känna igen min hund!! Har gått mot min idé att inte lära in slalom på egen hand & ja, skrattade högt på plan när han gjorde stoooora skutt fram & tillbaka mellan pinnarna, sötis!:) Men han börjar fatta, jag måste bara komma ihåg att inte traggla, även om jag blir överlycklig för att han är så duktig:) Det var en annan hund(tik till  med) som han inte brydde sig det minsta om, yes, förmodligen för att jag inte brydde mig det minsta:)

När Åsa kom var jag gråtfärdig av lycka så vi var tvugna att fika lite;) Sen körde hon med Cisco innan hon (försökte) fota mig & Kiro på agilityplan, jag hade tillfälligt glömt bort "sportfunktionen" så det blev sisådär:)

Måndagen blev vila.

Tisdagen blev motion, var ute & cyklade med honom, han fick pröva på att dra lite ordentligt, han är i tillräckligt bra kondis för det & jag har cyklat tillräckligt många gånger med honom, gick kanonbra, hejade på honom & hela han tog i & lös av stolthet. Blev inte så långt dock eftersom det var första rundan & gick endel:)

Och idag var jag & bästa mamman (min såklart!) på brukshundsklubben & tränade med hundarna, hon har ju en 7 månaders flat som är en riktig vilde, men jätteduktiga är dom:) Jag körde agility med Kiro & han var även idag kanonduktig! Fokuserade mest på kontaktfältshinder, slalom & tunnlar, men blev lite hopp med.. haha, jag, dåligt struktur, nääää.. Men jag försöker mest få honom att älska det & idag var han minst sagt taggad, så kul att se! Han var verkligen uppslukad av det vi gjorde = jag gråtfärdig igen hihi. Mamma tog lite bilder, MED sportfunktionen & de kommer jag lägga in så fort jag hittar den rackarns sladden!

Sen gick vi bort till en fotbollsplan där hundarna fick busa av sig, Zeb vet att han inte har en chans att hänga på Kiro så han tar innervarv eller står & väntar på att få brotta ner Kiro:) Men idag hände nåt som knappt hänt tidigare, min alldeles för snälla hund sa ifrån till Zeb, äntligen! Det var när jag hade tappat godis på marken så försökte matvraket Zeb knycka, ajaj sa Kiro. Skönt för jag vet att hans tillsägelser inte går till överdrift, han har ju lärt sig av språkmästaren Xerox:) & Zeb behöver sägas till, han är vild!

Nej nu får det räcka, ska leta reda på sladden, sen så. Nu är det läggdags, vi är minst sagt trötta!

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!



Vad du är duktig som tränar så mycket. Jättekul att det går så bra.

Ha det så bra!

Kram

Postat av: Maj-Len

Hej!

Det gick över förväntan för Wilma på skott träningen : )



Jag tror det bara är att komma dit för det är inte så många som är med.



Ha en bra vecka!

Kram

2008-10-26 @ 17:07:56
URL: http://home.swipnet.se/wilma_azzra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback