Agilitybilder

Så, nu har jag rotat fram sladden till kameran & här kommer ett gäng bilder.


Nää, våra hundar är inte godisråttor;) & notera hur stooor mammas Zeb är! 7 månader gammal. Kiro sitter nästan ner åtminstone..


Ja, vi har mycket kvar innan slalomen sitter, men han börjar fatta galoppen:)


Han tar fortfarande stoora skutt fram & tillbaka, men kommer närmare & närmare, jag kunde i början inte låta bli att skratta högt åt hans skutt, kanske därför han gillar slalom, det gör ju matte glad?:)


Det lättaste är att hoppa! (& rackarns roligt är det också)


Den här bilden är med bara för att det ser så sött ut när Zeb kikar på "storebror" när han tränar:)


Balanshindret har Kiro tyckt varot jättejobbigt(konstigt, han som klättrar som en bergsget i skogen), i början körde jag & Madde på varsin sida, med honom kopplad, bara från ett håll, stötta, jag var nog uppe & klättrade över före honom en gång med haha, men nu går det bra. Men för att han ska gå lugnare & mer självständigt så har jag gjort nåt som man säkert absolut inte får göra, lägga ut godis:) Funkade iaf bra så jag tänker göra så ändå:)


FULL satsning över A-hindret, det är minsann inte läskigt:) Här kör vi en liten bana, i ett mini-u: a-hinder, tunnel & hinder. Han var nästan lite övertaggad, tyckte det var såå skoj!


Här ur tunneln mot ett hinder, vilket sug! Nån gång körde jag det hindret han är påväg mot nu & så fick han göra en u-sväng mot det hindret som syns i bild.


Belööning, roooligt! Galen matte & lika galen hund haha. Han har precis kommit fram till belöningsburken som jag lägger på slutet, funkar superbra både i agilityträningen & i lydnaden. 


Så en bonusbild på min mamma & hennes duktiga Zebbe:)


That's all folks.. Vi har vilat från seriös träning nu ett par dagar, bara motion, tricks & bus med hundkompisar:)

Kommentarer
Postat av: Anette

Oj, vad det ser roligt ut med agility och hundarna bara älskar det. Jag blir riktigt sugen att testa lite med Egon.Var tränar du någonstans?



Kram

Postat av: Emma och Harry

Härligt med lite agilitybilder!!

Jag ser att ni är på Västerås bk och tränar, har varit där några gånger och tagit privatlektioner av Maria OK.



Kul att ni gillar agility så mycket båda två! Och ni ser helt galna ut båda två på den bilden i slutet, hohoho! Underbart!

2008-10-29 @ 13:34:59
URL: http://herrharry.se
Postat av: Sanna & Kelly

Ser ut som ni har riktigt skoj tillsammans!



Hi hi, gillar Kiros sitt-stil på första bilden. :-D

2008-10-29 @ 14:29:47
URL: http://www,barkingkelly.se
Postat av: Kennelmamma Petra

Vilka underbara bilder! Vad duktig han ser ut att ha blivit! Ni gör mig stolt!



KRAMAR

2008-10-29 @ 20:55:31
URL: http://www.moudi.se
Postat av: Annika och Taurus

Hitta precis hit, vilka härliga bilder! Ni ser ut å ha jätteroligt :-) Det är så kul att hitta andra agility-pinschrar som man kan följa! Lycka till med den fortsatta träningen!

2008-11-05 @ 15:18:30
URL: http://www.nogg.se/pinscherntaurus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback