Fisketur

Igår var vi mellan Kolsva & Skinnskatteberg & fiskade, jag & Pär åkte dit över dagen, på plats var också svärföräldrarna & en av Pärs bröder med familj. Såklart var ju vår lille skrutt med. Tyvärr var fiskeplatsen belägen nära en grusväg där folk åkte som tokar, men han var lös halva dagen ungefär. Han var så himla duktig, utom nån tur upp till parkeringen där några hade haft med sig sin cocker-tik tidigare, men det var när han var uttråkad, annars höll han sig vid oss trots att det var en hund på andra sidan sjön (som inte var spec stor).  Han reagerade mindre än vad jag trodde när vi fick fisk, skönt det. Och det roligaste av all, han badade!! Såklart var kameran hemma & ändå inget batteri i.. Men min skrutt badade, precis så han inte simmade, men gick omkring på sankig botten & hala stenar. Han börjar väl mogna igen, så skönt! Märktes även på att folk "fick" gå förbi utan snack, han har ju varit lite skällig nu under sin jobbiga period.

Körde även en liten sökövning med honom, han var lite trött innan av värmen & vinden var svår, men han jobbade på envist (förutom en liten avvikare för att nosa när tiken varit, jäkla hanhundar). Och hittade husse tillslut, husse skickade tillbaka honom till mig sen tog jag på honom linan & så hittade vi husse, duktiga killen. Sök är inget som vi tänkt hålla på med på allvar, så därför hittar jag på egna små övningar bara utefter Aquiro. Hade tänkt lägga ett spår också, men det var så varmt så vi tog det lugnt. Blev två promenader i skogen/på grusvägen annars låg han vid mig, höll koll på barnen / oss eller nosade i närheten. Han lyssnade så bra trots allt, var där från ca 12 till 20, 8 timmar alltså, varav han var lös kanske hälften & han höll sig lugn, men uppmärksam & lyssnade nästan hela tiden (förutom några små undantag, men inget allvarligt), det tycker i alla fall jag är duktigt av en 20 månaders pinscherhane med vårkänslor. 

Fasen att man inte fick med sig kameran.. Speciellt med tanke på badet.. & när han umgås med barnen.. Helt underbar är han.. Fantastiskt att ha fått följa hans utveckling, ett tag här tyckte jag att det gick åt "fel" håll, men nu känns det som att han är mer som den hund som jag vet att han är.

Nåja, ska sluta skryta nu & försöka äta lite. Första veckan på jobbet har tagit musten ur mig & jag är på väg att bli sjuk:(

Kommentarer
Postat av: Lena m. Bella

Tack för grattiset.
Klart att du ska skryta om Skrutten - han är ju en riktig godbit.

Postat av: Lena o Bella

Hallo!
Köparna får välja namn själva men de ska börja på bokstaven L =)
De är bra söta, nu börjar de få upp ögonen och tultar omkring på ostadiga ben.
Är allt bra med dig och Skutten? Hur går det på jobbet?
Ha det så gott
Lena

2008-05-24 @ 19:51:54
URL: http://www.laget.se/bella
Postat av: Lena o Bella

Hallo!
Köparna får välja namn själva men de ska börja på bokstaven L =)
De är bra söta, nu börjar de få upp ögonen och tultar omkring på ostadiga ben.
Är allt bra med dig och Skutten? Hur går det på jobbet?
Ha det så gott
Lena

2008-05-24 @ 19:52:08
URL: http://www.laget.se/bella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback