Spår & sjuk

I lördags var vi ute & spårade & gjorde ett uppletande.
Det blåste, snöade & var kallt, men lillkillen var supertaggad, lite för taggad, måste få ner tempot i spåret, ska ha på mig bälte & långt koppel ett par gånger nu. Han markerar snusdosorna kanonkalas, stannar & sätter tassen på. Har börjat lägga apporter på dosorna som innehåller köttbullar eller annat smaskens. Ska öva in markering av apporter separat.

Han tappade spåret en gång, jag hade ingen aning eftersom husse lagt det. Men han jobbade på utav bara *** & kom på det igen. Det blåste som sagt & så var det lite för kort liggtid på spåret så det var inget lätt spår. Men han hittade 3 av fyra snusdosor. Sen skickade jag ut honom på jakt efter den sista, där låg nämligen en av apporterna som jag ville ha med hem, han stack iväg som ett skott & letade, tog inte lång tid innan han hittat snusdosa & apport, han ställde sig vid snusdosa & apport & stod där tills jag tagit mig dit vilket tog en liten stund, det var jobbig terräng. När jag kom fram fick han markera apporten innan han fick godis & massa beröm.

Sen skickade jag iväg honom för att leta rätt på en leksak som husse "tappat" när vi promenerade i väntan på att spåret skulle få ligga en stund. Han springer ungefär där jag pekar & hittar leksaken utan problem, men jag berömmer kanske lite för snabbt & glatt när han hittat den så han kommer som en kanonkula tillbaka till mig & vill ha belöning, japps, träna apport it is!:)

Idag har jag legat nerbäddad nästan hela dagen, Aquiro med. Han fick komma ut första ggn vid 12, inget ovanligt & han tar gärna lååånga sovmornar med mig, men efter det fick han ut på altanen & kissa vid 4-5 & sen kom mamma vid 8 & gick en sväng. Han har inte klagat en enda gång utan ligger fint bredvid mig & han hade inte ens varken druckit eller ätit förrän för någon timme sen då han tog en tripp till köket. Rackarns hund, sådär var Xerox med om jag var sjuk. De är för underbara.

Nu är det dags att sova. Måste ju krya på mig.

Kommentarer
Postat av: Lena m. Bella

Duktiga är ni, som alltid. Krya på dig!
Kram Lena

Postat av: Lena m. Bella

Duktiga är ni, som alltid. Krya på dig!
Kram Lena

2008-03-25 @ 23:03:19
URL: http://www.laget.se/bella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback