Ett år

Idag är det ett år sen dagen då Xerox fick somna in.
Jag har tittat på bilder, läst gamla inlägg & kommentarer, gråtit, funderat, saknat.

Han var en underbar hund, mycket speciell, väldigt underbar. Han var med om så mycket, vi var med om så mycket tillsammans. Han var klockren att ha med överallt, så länge han inte behövde intressera sig för främlingar, jag har suttit & pluggat med honom på T-centralen i Sthlm, åkt tåg till Växjö, haft honom lös på diverse möjliga & omöjliga ställen & så vidare. Han lärde mig så mycket om hundspråk, då han var tydlig & känslig. Han lärde mig om hur jag vill vara & verka med hundar.

Tyvärr så hann han inte bli så gammal, han skulle fyllt fem år i år. En envis skada i bogen som inte gick att operera blev för mycket. En handikappad pinscher med mycket skärpa är ingen bra kombination. Även om jag ändå inte förstår hur han kunde bete sig så oberörd ibland.

Han hjälpte mig väldigt mycket med min älskade Aquiro, uppfostran, sällskap & storebror.

Jag orkar inte skriva så mycket mer nu, blev lite kortfattat & hackigt, finns inte ord för hur mycket Xerox betytt & betyder.

image160 

image161

image162

image163

image165

image164

Alltid i mitt hjärta...
Romfartuna's Xerox
2003.05.24 - 2007.03.09

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Åhh Härliga bilder på Älskade Goa Zerox.

Vad roligt att träningen verkar funka bra med Aquiro : )

KRAM

2008-03-11 @ 20:28:02
Postat av: Lena o Bella

Jobbigt men ibland behöver man få tid för återblickar även om det är jobbigt. Nu är det bara att ta nya tag. Du är ju såå duktig med Aquiro.
Ha det så gott

Postat av: Lena o Bella

Klart du ska komma OM det blir några. Hjälp till och hålla tummarna ;)
Kram

2008-03-14 @ 21:34:56
URL: http://www.laget.se/bella
Postat av: Petra Moudi

Ja herre gud, vad jag saknar Xerox...

Han kommer för alltid han en särskild plats i våra hjärtan.

*KRAM*

2008-03-16 @ 22:35:17
URL: http://www.moudi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback