Lite uppdatering

I söndags hade vi fullt upp, först var vi på lydnadstävling i Sura, kikade framförallt på Åsa & Cisco (schäfer) & sen Helen med Torsten. Allihopa var jätteduktiga!! Blev riktigt sugen på att tävla.. men Kiro är ju bara en liten bejbis än så länge, han får växa i tävlingskläderna först:)

Efter det red jag en sväng, Kiro fick vila i bilen. Sen var det hundträning. Vi tränade alla fem hundar på plats, jag hjälpte till att träna Argon & Atlas, riktigt skoj att träna schäfrar(även om jag inte tror att det är en hund för mig). Sen läste jag för Åsa när hon trände Tikki & Cis.
När det var Kiros tur så var det något väääldigt underligt bakom kullen eller längre bort på fältet, han vindade & var berörd, nästan som i ridhuset, kastade sig & skulle dit(så inte rädd, men berörd). Så vi övade bara på kontakt & efter en stund kunde vi köra fotgående & sen en "valp-inkallning" . Vi har ingen aning om vad det var, de andra hundarna reagerade inte, å andra sidan är de schäfrar & har mer intresse av träningen ;)

Sen tog vi fram en apport & hjälptes åt med att fortsätta klicka in det, har ju börjat men så jäkla svårt att hålla reda på apport, klicker, godis & vad hunden gör samtidigt. Så har kört några dagar & han är på god väg håller nån sekund, duktiga killen gör vad som helst för godis;) Men han har lite brått att få godiset, nåja, det löser sig.
Sen har jag börjat med "target" med en musmatta, klickat in så han vet att han ska gå till musmattan. Men han går inte dit lugnt & sätter tassen, nej han kutar dit & kastar sig på musmattan med tassarna, haha tossig hund.

Nu ska vi hämta husse, har bara en bil för tillfället:( Någon som har en tändkassett till en opel asta -00? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback