Veterinärbesök

Första besöket till veterinären genomfördes när han var en liten skit, bland annat ögonlysning & besiktning stod på schemat, jag vet inte hur han betedde sig, men kan aldrig tro att han gjorde annat än att sköta sig:)

Nummer två när han var 12 veckor & såg ut något sånt här, ytte-pytte-mega-söt!:)
 
Närbild

Då var det 12-veckorsvaccination såklart, han blev mutad med lite gottis & märkte nog knappt sprutan. Inga problem där.

Nästa besök var när jag var in med honom för urinprov (nu efter äventyret) då kände & klämde veterinären minst sagt noga på honom. Såklart inga problem. Sen skulle hon stoppa in fingrar i rumpan på stackars plutten, han såg väl inte så bekväm ut, men sa inte ett knyst. Ena analsäcken var lite hård & full, så hon tömde den, kan inte ha varit skönt, men han stod bara där med krökt rygg & tittade ynkligt på mig, sååå duktig!:)

Senaste besöket var igår då han fick sin 1-års vaccination (lite sent pga att jag ville vara säker på att han var frisk efter äventyret, har väntat svar på odlingar mm). Lite roligt var det, hon som skulle spruta honom sa hej lilla pinschern eller nåt, sen oj, det var ju en stor pinscher, haha tror nog att hon tänkte på dvärgpinscher;) Jag förklarade att han faktiskt är ganska liten, eller ja, normalstorlek, men att många pinschrar är för stora. Jag höll bara lite om nosen på honom, sköterskan ville det, är nog lika bäst, han sa inte ett knyst (inte illa för en pinscher;)) & var lika glad efteråt, jag är så stolt över min lillkille & nöjd med att han änsålänge inte har några problem alls med att gå till veterinären!:)


Kommentarer
Postat av: Anette

Haha, tyckte hon att Aquiro var stor, vad ska hon då säga när hon får se Egon.
Angående träningsgrupp. Du kan väl ringa till mig så kan jag berätta mer.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback