Pinscherträff

Tusan att jag glömde kameran igår! Ett underbart gäng pinschrar som härjade omkring. Hoppas att någon som fotade lägger ut bilder, annars får jag vara mindre bakis & mer fokuserad nästa träff;)

Träningen i stort gick bra, men kände mig inte speciellt social, ber om ursäkt för det. Platsliggningen kändes kanon, han reste sig visserligen en gång, men det var när han satt (jag hade satt honom) & det var ju massa störning, duktiga pluttar!

Fritt följ när jag har fokus funkar kanon, jättebra position & kontakt & svansen går fram & tillbaka i snabb takt:) Provade även ställande under gång & läggande under gång, även det gick bra, men såklart inte när Anette & Överstens ägare (gah, kommer inte ihåg hennes namn) skulle kika, men då var både matte & hund dödströtta & ofokuserade, men han stannade tydligen snabbt, bra det:) Fick bra tips om hur jag ska fortsätta med det momentet.Tack!

Körde lite agility, men han tycker det är roligare att kuta omkring & hitta på "hyss", testa hinder osv, men ibland får vi till det & han älskar det (jag med). Skön paus innan vi gick tillbaka till appellplan.

Körde hoppet också, det funkar kanon, ibland undrar jag hur han lärt sig saker egentligen. Vet inte vad jag gjort för att förtjäna en sån här hund, även om han är skitdryg i vissa vardagssituationer nu:)

Skriver igen ikväll, tänkte lägga in lite bilder som jag fick från en kompis som fotade Xerox (& mig) förra året på Mälarn.. Så det blev ett par tårar igår kväll. Saknaden blev för stor.

Kommentarer
Postat av: Lena o Bella

Tack för igår! Jättetrevligt.
Du och din bushund är superduktiga. Fast det är ni allihop. Tänk att det ska vara så förb***** svårt att ta med en kamera, jag lyckas aldrig. :(
Ha det bra
Kram Lena

Postat av: Anette

Hej!
Det var jättekul igår att se 8 pinschrar leka med varandra. Det är så bra att träffas så där så att de får rusa av sig lite och därefter tränar vi.
Hoppas vi ses snart igen.
Kram

2007-09-24 @ 19:15:34
URL: http://egons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback