Tricks

Jisses så lättlärd Aquiro (& de flesta pinschrar) är! Jag har varit slarvig/lat/fokuserad på annat, så han har mest fått lära sig vardagslydnadsgrejjer & tävlingslydnadsmoment. Men igår fick jag ett infall av klickerträningsmani;)
Jag började med att få upp intresse för en öppen kökslåda (han ska lära sig stänga lådor sen). Efter det fortsatte jag på puss, har bara börjat jättesmått & med belöning i munnen. Han förstod vääldigt snabbt, så nu hoppar han upp när jag nästan står upprätt på kommandot puss:)
Ska lära honom ett gäng till tricks, tips mottages tacksamt! Gärna lite annorlunda.
Rulla runt kan han, numera puss också. I vardagen kan han "gå runt", då går han på rätt sida en stolpe, träd, person etc, eller så byter han sida om mig. Kommer inte på mer nu. Ja förutom allt som har m tävlingslydnaden att göra.

Jag har några egna förslag på tricks:
-Buga
-Vinka/tass
-Spela död
-Stänga lådor
-Snurra(gå ett varv runt sig själv)
-Vandra (gå på bakbenen)

orkar inte skriva fler nu;)
Men jag fattar inte att jag inte tränar mer med klicker, dumma dumma mig! Han älskar det, svansen går i ett & man verkligen ser hur han klurar!:) Underbart med en hund som tänker själv! Samtidigt som det är oerhört jobbigt ibland;)

Kommentarer
Postat av: Lena o Bella

Hallå där!
Visst är det kul med klicker träning! Det finns en del förslag på roliga saker på "Aktiveringssidan" finns länk dit på Bellas sida men du får den här också ==> http://www.hattifnatt.com/aktivering/konster.html
Ha så kul
Kram Lena

Postat av: Malin

Hejsan
Träningen går utmärkt, de är ju så lättlärda som du säger!
Använder mig också av klickern för att lära in nya tricks och Aquila älskar det! Just nu håller hon på att lära sig att balansera en godis på nosen och kramas (nä, hon har inte en godis på nosen när hon kramas;) )
Hälsa snyggingen Kram m

2007-10-08 @ 21:38:00
URL: http://aaquila.blogg.se
Postat av: Maj-Len

Vad kul med trix :)
Jag får lite dåligt samvete när ni är så duktiga. Jag har inte riktigt haft tiden.... :(
Jag åker nog en sväng till ekeberga imorgon. På Onsdag åker jag till Helsingborg med jobbet och kommer hem igen på fredagkväll.

Kanske vi syns i morgon?
Kram

2007-10-08 @ 21:57:04
URL: http://azzra.blogg.se
Postat av: Malin

Kom på en till grej som en kompis hade lärt sin hund, "nicka" fast på kommandot "eller hur", så om man hade en konversation med någon kunde man få medhåll av hunden. Jag kan tänka mig att det ser rätt kul ut! Jag tänkte oxå lära Aquila "vinka" fast med "hejdå" som kommando, kan nog oxå se skojigt ut...
Haha, vad de får stå ut med de små rackarna! ;)
Ha de gott /m

2007-10-09 @ 22:06:29
URL: http://aaquila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback