Klubben & Vardagsbestyr

Vi var på klubben i onsdags, det var baara schäfrar där först & jag blev livrädd, haha, man är så töntig!
Men när jag skärpte mig så var han kanonduktig! Men han blev alldeles spak & lite stressad av en tant som skrek "LIIIIGG!!" jätteargt till sin stackars schäfer så det hördes över halva Västerås..
Men jag vågade släppa kopplet, nästa gång vågar jag nog koppla lös honom, han går så fint! Övade på fot, nåt ställande under gång, platsligg & kvarsitt, hopp & allt detta med jättemycket störning. Jag var riktigt nöjd, stolt & avslappnad när vi åkte hem:)

Vardagen funkar bättre & bättre. Vi övar mycket på hundmöten, han har glömt bort hur man ska bete sig där, han vill fram till alla hundar. Men flitigare med besök på klubben så tror jag att det blir bättre:) Han går bättre & bättre lös också, underbart, en pinscher som inte får springa lös blir tyvärr inte någon lycklig pisncher.

Han har även blivit vakthund, en balanserad sådan (sålänge jag är med, annars kan han okynnes-skälla på folk tydligen). Men inte så det stör. Han är superduktig med barn, han verkar trivas kanon med dom & förstår att man måste vara försiktig:) Han får bara sova i sängen när Pär jobbar, jag gillar inte att sova ensam...:)

Nu har min hjärna klappat ihop, men här kommer en bild på mina killar som myser i soffan:)
image114


Kommentarer
Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

Ja det skulle vara jätte kul att träffas! Vi kan på söndag eventuellt. Jag jobbar på söndag dock, men jag får mitt schema imorgon, då får jag reda på vilka tider som gäller!.. Men vi har ju ditt nummer sen tidigare.. så vi kan väl skicka ett sms när vi vet en tid som blir bra ?

Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

Haha.. :D jo Tobbe tycker om att kolla på formel 1 han med. För mig är det nog bland det tråkigaste som finns! :D .. Men jag jobbar som sagt på på förmiddagen. vet inte riktigt när jag slutar. Så kolla ni på formel 1, vi hör av oss! // Josse

2007-10-19 @ 19:18:18
URL: http://pinscherngibson.blogg.se
Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

okey men ni vet om att formel 1:en börjar 17.30? tänkte bara på att det kan ju vara mörk efter det.
men vi hör av oss imorrn.
kram

2007-10-19 @ 22:20:12
URL: http://pinscherngibson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback