Klickerträning

I brist på motion (pga skadan) blir Aquiro snabbt väldigt dampig. Så vi kör klickerträning. Nytt just nu är plats med huvudet ner i backen, såhär:

Blev lite suddigt, men ändå.. Tog utan blixt haha smaart
Plats2


Blev en bättre bild med..
Plats1

Det svåra nu är att han ska ha tålamod att ha kvar huvudet så.. Men det går bättre & bättre. Skulle ju lära honom att stänga lådor, men han har börjat slänge ner nosen i lådorna.. så vi får se hur det blir med det. Har ju börjat med att skaka på huvudet (nekande).  Kommer åt ena hållet, så nu är det bara det svåra kvar. Sen kör vi på fjärrdirigeringen, han är grym om jag får säga det själv;) Alltså med mig på nära håll så gör han bytena jättefint, som en fällkniv & flyttar inte tassarna mer än nödvändigt.

Jaja.. en bonusbild innan vi ska åka iväg på kalas, Aquiro kommer älska det, två av hans favoritbarn är där & jag kan tänka mig att det kan "råka" ramla lite gott:)

Sötis


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag, som är lite nojig när det kommer till halta hundar, råder dig att gå till en hundfysiolog ifall han inte blir bättre. Veterinärer är bra, men de skriver ut Rimadyl till förbannelse åt halta hundar. Rimadyl innehåller kortison som på sikt urkalkar skelettet. Nu är en kort kur ingen fara, men ta inte emot fler kurer innan du fått honom kollad ordentligt. (Eller ta emot receptet, men kasta det i papperskorgen).

Fortsätter han att vara halt så finns risken att han kanske har fått en muskelskada. Tyvärr kan de flesta veterinärer inget om muskler, men de delar gladleigen ut Rimadyl och ber en att vila hunden och sen köra på som vanligt. En muskelskadad hund behöver rehabilitering för att komma tillbaka.

Nu är det här säkert helt onödigt att skriva, för det borde inte vara en muskleskada/sträckning som Kiro fått när han trillade ur sängen.

Men jag vill gärna varna andra eftersom jag har råkat ut för så mycket när Harry hade sin skada. Veterinärerna ordinerade Rimadyl och koppelpromenader på 10 minuter. Rimadyl är helt ok i början när hunden har ont, men inte sen. Man blir inte bättre av att knapra piller. Harry blev inte bättre. Sen träffade jag en hundfysiolog, först en skitdålig och sen en superbra. Den superbraiga fick Harry frisk!

Så nu har jag virrat nog. Jag håller tummarna för att Kiro blir bra snart! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback