Kalas

Igår var vi på kalas hos Pärs bror. Det var totalt 3 barn där, sen ett helt gäng vuxna & så en liten Aquiro. Det var i mitten av kalaset väldigt härjigt, Aquiro vill gärna ha koll på vad barnen gör, men han fick hålla sig för det mesta & ligga på sin filt & gnaga på sitt ben.. Han var kanonduktig! När han fick springa omkring fritt höll han koll på barnen, de lekte med bollar & sprang omkring med kakor mm, han knyckte väl bollen någon gång (mest för att de kastade den till eller precis förbi honom, men tog inget ur handen på dom, även om han var bra sugen. Jag kunde inte vara mer nöjd & stolt över min skrutt.
Med tanke på härj & stressnivån så höll han sig väldigt lugn, var en karl där som verkade ha koll på hundar, han gav Aquiro beröm att han verkade så snäll & lugn, att han inte träffat några såna pinschrar... alltid lika roligt att höra, jag suger åt mig som en svamp såklart:)  mindre roligt att han bara träffat nervösa pinschrar dock..

Han har heller inga problem med att de springer omkring när han äter på sitt ben, men jag är tydlig & noga med att påpeka att om hunden äter eller vilar får man låta honom vara.

Det blev party sen för vår del, så jag orkar inte skriva mer nu.. vi ska iväg till Pärs föräldrar strax.. Ska försöka komma ihåg kameran så kanske det blir några bilder på Aquiro & barnen.. Men kan inte lova något.. är bakis..blää..:)


Kommentarer
Postat av: Claes

Ambra är likadan har vi märkt. Hon vaktar sitt (läs: nåt ben hon har snott från Dobbe) tuggben från Dobbe, men låter t.ex vår son komma fram och gosa med henne under tiden. Eller att han tar det från henne. Man kan säga till henne "loss" så släpper hon sitt älskade ben. Det fungerar även med klövar som hon hittar i slutet på spåren, de bär hon gärna till bilen men kan släppa på kommando. Är så imponerad av hur lugna Ambra & hennes syskon verkar vara...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback