Utställning i Avesta 16 juni (inoff)

Så var Aquiros första utställning avklarad:) Matte är änsålänge för feg & ganska nollställd vad gäller utställningar, så jobbet som handler var tilldelat uppfödare Petra (vem annars?;))
Hon visade honom kanonbra & han skötte sig enligt mig exemplariskt (men vem är inte stolt äver sin knodd i såna här lägen).

Kritiken hamnade tyvärr hemma idag. Men den var riktigt bra, domaren måste verkligen gillat min lillkille. Förmodligen kommer kritiken finnas att läsa på
www.moudi.se innan jag hinner lägga upp den.

Det här var första gången Aquiro befann sig bland så många hundar på samma gång. Vi har ju övat på att vara bland massa folk & endel hundar, vilket har gått kanonbra. Men så här mkt folk & hundar på samma gång har vi inte haft möjlighet att öva med. Men både Aquiro & Alwa skötte sig jättebra, de är ju ändå bara precis fyllda 9 månader. När vi väl hittat en plats i skuggan precis bredvid ringen så kom de till ro väldigt snabbt. Först med oss på filten, men även i "tygburen" som jag införskaffat:) Jag kunde till & med lämna Aquiro i buren (efter han ställts) & gå iväg en sväng (men då satt Anna & Victor kvar med sina busfrön).

Slänger in ett par bilder från ringen:

Hantering, domaren undersöker. Aquiro ser förmodligen nån av systrarna.
Hantering


Snyggingen uppställd. Viftandes på svansen:)
Snygging


Såhär glada & fina är man om man blivit BIR valp(Aquiro) & BIM valp(Alwa).
BIR & BIM

Förutom utställning har vi på senaste tiden ägnat oss åt att bada, vilket han tyckte var en rolig sysselsättning. Träna upp föremålsintresse (nu letar han aktivt efter pinne som jag antingen kastat eller gått ut med iaf 3 gånger, det är en kanonförbättring från ingen eller 1 gång). Eftersom jag har bil igen så har det blivit endel härliga turer i skog & mark så han fått sträcka på benen:) Vi kör även vardagslydnad som vanligt & tränar endel moment från LK1:)

Kommentarer
Postat av: Lena o Bella

Grattis till BIR:en! Kul att det gick bra för er på utställningen. Väntar med spänning på att få läsa kritiken. :)

Postat av: Kennelmamma Petra

Halloj =)
Nu är vår hemsida uppdaterad...! ;))
Tack för att du är så duktig med lillkillen och för att du tar så väl hand om honom!
STORT GRATTIS än en gån till din snyggings STRÅLANDE utställningsdebut! =)
Hoppas ni får en underbart bra vecka!
Bamsekram, Petra

2007-06-18 @ 13:37:49
URL: http://www.moudi.se
Postat av: Fia & Aquiro

Tack Lena & Petra!:)
Jag är mer än jättestolt över min lilla slyngel:D
Förhoppningsvis är det ju inte den sista väldigt positiva kritiken han får:)
Tack igen Petra för att du visade honom från hans bästa sida (dvs med nervvrak till matte på sidan om ringen;)) & för att han fick hamna hos mig:) hihi, klubben för inbördes beundran har möte;)
Vi hörs & ses! Kramar

2007-06-18 @ 14:29:59
URL: http://aquiro.blogg.se
Postat av: Kennelmamma Petra (igen)

Sådana möten måste vi ha mer av tycker jag...! ;))

2007-06-18 @ 14:37:15
URL: http://www.moudi.se
Postat av: Malin

Yeay! Jepp, jag har läst kritiken på Petra´s hemsida! Den var stråland men det var det väl ingen som tvivlade på?
Imorgon åker vi "hem" till Motala. Har planerat att träna uppletande med lillrackaren i dungen vid huset. Hrm, vi får väll se hur det går...
Ha en underbar midsommar!
Kram från oss i söder

2007-06-20 @ 21:20:48
URL: http://aaquila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback