Underbar helg

Ja, konstigt nog, efter fyra dagars total sjukdom för min del så blev jag äntligen bra i lördags em/kväll. Fick äntligen i mig mat igen. Stackars Aquiro har fått stå ut med en sur, trött & totalt orkeslös matte. Han har hoppat jämfota(fyrfota?) i sängen & varit tossig på promenaderna & mitt tålamod har varit allt annat än bra. Men han har varit vääldigt duktig eg med tanke på alla hormoner & all energi som han har, plus att han är van att gå lös/i långlina varje dag & tränas med varje dag. Så han är nog glad att matte är frisk igen. Men lördagen & söndagen blev händelserika så det är skönt.

Lördag fick han en ny kompis, en underbar liten mops som heter Napoleon som Aquiro körde totalt slut på;) De är nästan precis lika gamla & lekte jättebra tillsammans. Det går inte att komma ifrån att Aquiro är jätteduktig på hundspråk (Tack Xerox & Wilma såklart;)) & att han är bland de snällaste själarna som finns. Lille Nappe härjade på avstånd på honom, innan de hälsat, då låtsades han bara inte om honom:)

Söndag gick vi morgonpromenad med Anna i hamnen, sen till ICA, shoppade lite käk, sen sola på Annas innergård, inte lika mkt folk som sist, men ändå. Han var lugn & skötte sig exemplariskt:) Sen promenad hem rakt igenom city, jätteduktig mini:)

Sen grilla med några av grannarna, ett par & deras son på 4 år, det är Aquiros bästa kompis (förutom ovan nämnda mops) i huset tror jag, så vi vuxna åt & pratade & Aquiro & Daniel lekte & pysslade, hur härligt som helst. Underbara hund:) Såklart så lämnar vi dom inte utan uppsikt, men jag har väldigt stort förtroende för min lillkille när det kommer till barn (eller ja, i största allmänhet eg). Men man får ju ha lite koll på vad för barn som tillåts leka med hunden, denna familj har katter & både föräldrar & barn är kanonvettiga, så det känns jättebra att de har varann, även om Aquiro tycker om alla mina grannar:)

Att Aquiro inte riktigt läst rasstandarden märks när det kommer nya människor till "hans" tomt, ibland kan han säga till, om de beter sig mystiskt, men oftast så är han bara nyfiken, hälsar & sen är det bra eller så tycker han att han fått en ny kompis. De som han nu skäller på ska ändå fram & hälsas på & efter ett par min så är de godkända & får vara på hans tomt:)

Sen kom Maja & vi traskade ner till Kajen för en fika. Han skötte sig exemplariskt även där, bland alla människor, glassar, hundar osv:)

Nu kommer jag säkert få tillbaka tusenfalt på tisdag på träningen för att han skött sig så bra, men äh! Även idag har han skött sig kanon, gått lös hela dagen ute & funkat kanon (jag glömde/hann inte få med mig sele & lina).

Så vi är tillbaka & superladdade båda två;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Nää, du har inte fått hjärnsläpp!
Anmälde precis Aquila till mälarpinschern, tyvärr måste jag jobba på söndag så ingen lövudde :( Men vi hinner med mycket kul på lördagen hoppas jag!
Ha de!
Kram

Postat av: Maj-Len

Hallo!
Idag torsdag blir lite stressig....som vanligt.
Men imorgon kan vi väl ta en sväng med guldklimparna.
Ja tänk att "gamla tanten" är med på vimmelbilder ;)

2007-06-14 @ 14:10:44
Postat av: Maj-Len


Vi håller på er i morgon
LYCKA TILL!

2007-06-15 @ 23:14:51
URL: http://azzra.blogg.se
Postat av: Maj-Len


Man får gratulera här också. :)
Fastän han just nu är här hos oss, snyggingen.
Vi kanske syns i kväll.
Kram

2007-06-16 @ 16:45:39
URL: http://azzra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback