Skryt skryt...

Ja, kan inte låta bli. Måste bara få skryta lite om min underbara kille!
Idag skulle jag lämna in bilen på lite småfix (gratis eftersom de inte hade hunnit innan jag hämtade den från firman) :)
Så då fick jag skjuts av en snäll Danne till jobbet & han tog dessutom hand om skrutten hela dagen. Aquiro känner Danne sen han var liten, annars hade jag inte bara släppt iväg honom på de "äventyr" som jag ska skryta om nu;)

Först var det hämtning av Dannes pappa, som Aquiro aldrig träffat. De skulle åka bil i ca 10 min skulle jag tro. Då satt han i knät på pappan hela vägen, utan problem:) Sen skulle de till Dannes bror, som har en golden-tik på ca 2 år & en dotter på ca 1,5 år som är van att klänga & klättra på hundar.. Han hade tydligen varit väldigt busig där, men snäll & lugnat ner sig efter ett tag & bara gått undan lite försiktigt när dottern varit lite småjobbig med honom:)

Sen efter jobbet & bilhämtning så gick vi en sväng i skogen & på ett fält, han fick vara lös hela tiden (ja, jag vet reglerna, men han lyssnade så exemplariskt & fortsatte att göra det hela vägen, trots en hel del fågel & spår, annars brukar jag koppla honom om han tenderar att inte lyssna) min underbara lillkille! Eftersom det varit en sån jobbig dag så gjorde vi bara ett "hämta pinnen", varianten att jag kastade iväg den (håller i honom & han väntar på "vart"), han gick rakt på den & letade mycket fokuserat & kom med den i princip på en gång, släppte den max 30cm ifrån mig, så det tar sig!:)
Den andra varianten är att jag knyter fast honom & går ut med pinnen. Sen får han leta, i sele eller lös.

Nu ligger han helt utslagen på en hög med kläder som jag ska ta hem från pappa. Såå söt:)

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Duktiga, underbara, snygga och goa Aquiro, förstår att det är svårt att låta bli att skryta om honom...! ;))

Postat av: Carola

Hej...Petra har precis lärt mig hur man bloggar :) Så jag kikar in här o kollar lite :) kramis Carola o Ambra

2007-06-24 @ 13:02:41
URL: http://www.ambra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback