Träningstokar

Ja, jag skulle egentligen bara ut på en kvällsrunda någonstans på landet, hade varit hemma & bokat tvättid så jag tänkte åka ut mot johannisberg, men hamnade på Ekeberga, hoppsan;)

Trodde såklart att jag skulle vara ensam där, klockan halv tio en torsdag, men icke! Var tre personer & fyra hundar på plats. Så vi började med att gå en snabbis,kopplad rastning, sen platsliggning & kvarsittning med de andra hundarna som störning. Gick kanon, trots småfuktigt & lite kallt i gräset:)

Sen tog vi lydnadsplanen i besittning & övade fritt följ, med släpande koppel m tanke på de andra hundarna, hade nog inte behövts, min lilla skrutt var underbart duktig! Under själva marschen & i svängarna är han jätteduktig, går bitvis en enligt mig nästan perfekt fot:) Har så smått börjat lägga in kommandot nu med. Sättandena (utgångsposition) börjar ta sig de med, så roligt!

Sen varvade jag fria följet med inkallningar, början till sättande, läggande & ställande under gång, har varit väääldigt försiktig med att introducera alla på en gång, vill eg inte det, men han känns mer fokuserad om han inte vet vad som händer, han är sjukt positiv till allt i lydnadsväg som jag presenterar:) & både han & jag blir mer & mer säkra på att vi kanske faktiskt har någon liten aning om vad vi pysslar med;)

Sen gick vi bort till agilityplan (efter en kort kvarsittning eftersom de andra hundarna var perfekt störning). Han gick själv upp på vipp-brädan, så jag höll emot den så han knappt kände att den vippade, så nu är han neutral vad gäller den. Sen körde vi slalom, 4 pinnar, man märker att han redan förstått vad det går ut på, hur vet jag inte;) Men jag har ju en gång i tiden fått tips om hur man lär in slalom av jätteduktiga Stefan som håller till ute på Ekeberga.

Efter det tog vi ett par tunnlar, dom är tydligen roliga. Sen ett fåtal låga små hinder sen ett lågt däck fram & tillbaka, efter det fick han rastas lite, även nu kopplad, innan vi åkte hem, nu har jag en rätt mör hund som ligger i sängen & snusar:)

Just det, all belöning med hans vanliga foder, funkar kanon, försökte med trossen vid tunnlar & hopp, men det var godis som gällde & beröm från matte:)

Och en mycket nöjd & stolt matte. Så nu kan jag leva med om han inte beter sig klockrent i helgen, för då beror det bara på mig, vilket känns ehm, mycket bättre;)

Kommentarer
Postat av: Carola

Kommer o hålla tummarna hårt för dig i helgen.. kramis C

Postat av: Maj-Len

Härligt att det går så Bra : )
Syns i morgon.
Kram

2007-07-20 @ 13:11:23
URL: http://azzra.blogg.se
Postat av: Anette

Lycka till i morgon på Mälarpinschern.
Kram

2007-07-20 @ 18:05:16
URL: http://egons.blogg.se
Postat av: Lena o Bella

Vad duktig du är att träna din lilla buse!! Lycka till i helgen!
Kram Lena o Bella

2007-07-20 @ 21:22:42
URL: http://www.laget.se/bella
Postat av: Maj-Len

Hoppas du har återhämtat dig efter helgen : )
Jag har lagt ut lite bilder.
Kramis

2007-07-23 @ 21:49:28
URL: http://azzra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback