Äntligen

Ja, äntligen kan vi börja träna på riktigt, en stund åtminstone, innan nästa hormonvåg kommer över oss.
Idag började vi med fot (alltså börja lägga in kommandot) då jag tycker att han under gång har tillräckligt bra position, utgångsposition måste vi öva mer på, men även det tar sig! Idag var det endast trossen som belöning, inget godis alls:) Det gick över förväntan! Han såg den verkligen som belöning. Blev även lite spontan platsliggning bredvid bilen (asfalt) för att han inte skulle hälsa på en man som jobbar i huset, klockrent.

Han gick superfint fot, nästan för bra, väldigt motiverad hund, vi tog bara mycket korta bitar, sen belöning i form av kamp. Jag gick mest runt på gräsmattan i olika tempon sen när han spontant kom & gick fot så sa jag fot, braa & på mitt bra fick han kampa lite med trossen:) Tränade även två inkallning med ställande, men bara till själva stoppet, just nu är det dubbelkommando & kasta leksak bakom, vi har inte kommit längre, men vågar inte tjata momentet ändå, han lär sig så otroligt snabbt, vill ju inte riskera temposänkning i släta inkallningen. Är lite i valet & kvalet om jag ska ha olika kommandon på släta inkallningen & inkallning med ställande/läggande osv.. Inkallning med läggande har vi råkat göra ett par ggr, när han varit ouppmärksam/långsam fram till mig under promenad får han ligga/sitta ner, innan han får gå vidare, så ibland när han väl lyssnar & kommer med bra fart (hrm) så säger jag ligg innan han är riktigt framme, han kastar sig ner, vem behöver en bc när man har Aquiro;)

Känns även som att han använder nosen på ett annat sätt, i våra leta pinne,tross eller annat så jobbar han bättre & bättre, mer fokuserat & orkar längre, underbart!:) Så härligt att se att all träning har gett resultat.
Vi har även börjat åka ut till klubben lite då & då för att träna med störning, men bara när han känns som att han klarar det, inte när det är kottar i öronen, då är det ingen idé.

Uppdaterar mer när jag har mer tid. Nu är det fokus på att inte bli sjuk & att jobba..

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Halloj!
Javisst är det fint.
Så klart det blir Powermeet i helgen :)
Vi får besök, Stockholmare som vill titta på raggarbilar :).
Ska du kolla bilar då?

Postat av: Carola

Hej svejs.. Visst är det skoj när det går bra? Ja det måste vara nått visst m pinchern, dom vill ju helst ligga trångt o varmt.. hihi Ambra brukar ligga bakom jonas på kvällarna när han ligger i sofffan o kollar in tv:n. :)Då kan man snacka trångt.. hehe.. Vi syns på söndag.. Ska bli skoj o jag måste komma ihåg kameran... kramisar

2007-07-04 @ 22:28:32
URL: http://www.ambra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback