Snö!

Imorse så låg det ett snötäcke över Västerås, underbart. Både hundarna & jag blir som små barn, vi älskar snö:) Skulle vara trevligt med en roligare bil, men men, det är en bil & för tillfället så har den ett lastgaller.

Det börjar bli lugnare hemma nu, jag mår bättre igen & börjar slappna av vilket gör hundarna mycket lugnare & behändigare. Har tagit för vana att träna trickträning med Xerox  varje morgon innan vi åker till jobbet. Han får även lydnadsträning på en av rasterna då jag är ute med hundarna. Aquiro tränar jag inne på jobbet eller hemma med Xerox platsad.

Idag ska Aquiro få börja vänjas in med att sitta i bilen han med. Eller alltså här på jobbet, han är ju ordentligt invand på andra ställen & vi är nu uppe i en timme som de kan sitta tillsammans i bilen. Hemma är tiden de kan vara ensamma ca 20 min. Mest för att jag nyss flyttat & det är prylar överallt som man inte vill att de ska härja med.

Det är ovärdeligt att ha hund. Igår blev jag ledsen en stund & som vanligt när jag gråter så kastar sig Xerox över mig & pussar & kramar mig, han är underbar. Aquiro förstod nog inte riktigt, eller jo kanske, men han fick inte möjligheten att trösta mig, Xerox var överallt. Det är svårt att fortsätta vara ledsen då:)

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Åhhh gullepojken, jag blev alldeles rörd och hjärtat mitt värker. Han är så underbart go när man är ledsen Xerox, han vet precis hur han ska få en på bättre humör!

*KRAM*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback