På äventyr

Äventyret började i fredags när jag lämnade Aquiro till Petra, jobbigt men eftersom jag vet att han har det hur bra som helst där så var jag inte alls oroad, som jag skulle varit om han skulle vara någon annanstans, hm, är inte speciellt många som jag skulle lämna någon av hundarna till.. Nog om det.

Jag, Xerox & Danne satte oss på tåget som efter ett par byten & mycket sittande skulle ta oss till Växjö. På första tåget var det mkt folk, men där satt vi bredvid varann & Xerox låg helst i Dannes knä, jäkla hund;) Men skönt för mig som slapp en heffaklump i knät. Precis framför oss satt en hund som Xerox gjorde klart för att den inte var välkommen hos oss, vakthund som han är.
På nästa tåg så hamnade jag & Xerox bredvid en kille med en råtta i en liten bur & en freestyle (en sån med kasetter dessutom) var killen på riktigt? Jag är inte helt säker. Men han satt där bredvid & Xerox låg på golvet under sätena & sov, det var ju heltäckningsmatta i tåget, då kunde divan Xerox nedlåta sig att ligga på golvet;) När vi skulle av & Xerox såg Danne efter ett par timmar så fick han fnatt, fattar inte vad karln gjort för att den hunden ska tycka om honom, vad det än är så har det funkat.
Sen på sista tåget på nervägen var det en kille med en jamande katt som han var tvungen att ha halvt uppe ur sin bur & klappa på, Xerox var lite väl intresserad av den kan man säga. Men han var ändå duktig.
Väl i Växjö fick vi skjuts hem till Danne & Xerox somnade i bilen dit. Han gjorde sig snabbt hemmastadd & tog soffan & ena fotöljen i besittning, men som vanligt går det ju faktiskt att säga åt honom att gå ner. Han kanske är bortskämd, men inte odräglig (åtminstone inte så ofta).

På lördagen gick vi runt en sjö, låter väl kanske lite halvt galet, men det var kanske 5-6 km, som vi gick i ett något lite långsammare tempo än vad vi är vana vid... Mötte många hundar & joggare, höll på att få spel på Xerox i början(sen Aquiro kom in i bilden har han blivit mer vaktig & lite smådryg mot främmande hundar& efter senaste överfallet varnar han gärna joggare) men efter ett par hundar & joggare(& korrigeringar) så var han jätteduktig & fick gå lös bitvis. Har också hunnit med att träna lite i helgen, mest tricks dock. Förutom det har det blivit en massa välförtjänt mys, både med mig & Danne.

På söndagen var det tyvärr dags att åka hem igen, men efter fredagens resande (& bra miljöträning, endel resande tidigare i livet osv) så var han helt klockren, lugn & jätteduktig, det tåget vi åkte 3h i satt det en kelpie som var lite sur & med en inte helt fungerande avknapp framför & en collie bakom(Xerox är inte spec förtjust i collies). Tvärs över i gången satt dessutom en kille & stirrade på Xerox väldigt mycket, varför vet jag inte. Var dessutom massa barn som härjade, men Xerox verkade inte bry sig, väldigt skönt. Han somnade med huvudet i mitt knä & jag kunde lyssna på musik & bara slappna av.

Jag är fortfarande väldigt stolt över min stora kille, sålänge jag håller mig lugn så är han klockren. Är det något så tar han nästan alltid kontakt med mig för att kolla läget. Är nog mest jag som måste jobba med mig själv, men har kommit en jäkla bit på vägen nu iaf, känns riktigt bra:) Men nästa gång jag åker längre så är det nog bil som gäller (så att båda hundarna kan följa med), eller tider då det är mindre folk.

Båda hundarna verkade som tur var tycka att borta är bra men hemma bäst:) & snart har vi ett nytt, alldeles eget hem. Ska bli så skönt.

Förutom flytt så ser jag verkligen fram emot lördagen & valpträffen. Hoppas på fint väder (inget regn åtminstone) busiga hundar & mycket pinschersnack:)

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Hej!
Vad roligt att det funkade bra i helgen med lång tågresa och allt.
Ska vi ta en promenad i morgon em?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback