Helgen

I fredags var jag ute & härjade, mycket välbehövligt, och då var Aquiro hos fam Clevinge. Han hade skött sig bra vad jag förstod & verkade inte sakna mig vilket jag tycker är oerhört skönt, med tanke på vilken mamma-gris han faktiskt kan vara:)

Xerox var hemma, men eftersom jag hade lite folk över först så fick han all uppmärksamhet & godsaker för sig själv.. Han var jätteduktig & verkade gilla Moa som han gosade med:) Sen fick han en promenad när jag kom hem mitt i natten då vi skulle se till att Tove kom hem säkert:)

Resten av helgen har hundarna varit supergosiga & vi har mysit ovanligt mycket:)

Aquiro håller väl så smått på att bli tonåring, vilket märks på många sätt. Men han är ändå duktig & vi gör framsteg hela tiden:) Hittills har han bara stöddat sig en gång, det var vid kloklippning, mamma hjälpte mig & höll, men det var mig han blev sur på(försökte skrämmas), jag bara suckade & fortsatte, då gav han upp & har inte försökt något liknande efteråt:)

Xerox & Aquiro går väldigt bra ihop. Visst vill Xerox ha alla ben & han bli sur på lillskiten ibland, men inte alls lika ofta som förut. De leker superbra tillsammans & jag upplever inte att Xerox vaktar honom fullt lika mkt som han gjorde ett tag.

Det som ger mig skavsår i hjärnan nu är Xerox & katterna i trapphuset. Har pratat med grannarna så de är medvetna osv, men det är ju inte kul ändå som imorse då en katt uppehöll sig i trapphuset & väntade på att bli utsläppt. Xerox skriker/ylar & tar man tag i honom i nackskinnet eller om nosen så blir det inte bättre. Ska försöka hitta nån strategi för det där. Han är ju inte aggressiv alls mot katten, mer stressad & frustrerad, så kanske är det sista stressen efter flytt & min stress som finns kvar.. Men vi kommer igenom det här med:)

Nej, nu är det fika på jobbet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback