Strömsholm, "första" vändan

Igår var vi ju till Strömsholm. Konstaterades att Xerox är 1 gradigt halt på höger fram. Så ingen jättehälta & inget syndes på vanlig röntgen heller, men han skrek när veterinären klämde på lederna, denna gång pratade dessutom veterinären om "knak & kras". Uscha.

Det som händer nu är rimadyl i väntan på artoskopi (gå in i leden & kika) som har tre veckors väntetid, jippie. Och fortsätta med glukosamin. Samt koppelpromenader på 15min per gång. Xerox kommer älska mig. Hm. Får passa på att klickerträna mer & köra ännu mer lydnad inomhus.

Är i alla fall stolt över min skrutt som trots smärta skötte sig jättebra hos veterinären. Var bara två hundar som inte betedde sig rätt som han var tvungen att skälla ut. Tror annars att han börjar förstå att jag & även de andra på det där stället vill hjälpa till.

Det roligaste var när vi skulle springa så vet. kunde kolla hältan, då blev Xerox helt till sig, blev som han kan bli om man har varit borta ett tag eller om han får göra något jätteroligt & får tokmycket beröm, han studsade som en känguru bredvid mig & började till & med glädje-nafsa i mitt ben, haha underbara hund.

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Halloj!
Hur är det med hundarna, är zerox bättre?

Postat av: Anna Borg

Hej Sofia.
Letade efter din mailadress här på bloggen men fann den inte, lägger detta istället med hopp om att du kan maila mig. Jag har följt och läst lite om Xerox hälta och har en del frågor om honom. Petra hänvisade mig till dig gällande Xerox numera så jag hoppas kunna få komma i kontakt med dig om honom.

2007-02-24 @ 16:21:33
URL: http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback