Tillfälligt tillskott i flocken

I fredags hämtade jag Dede, som är en kompis hund. Hon kan av olika anledningar inte ha henne just nu & självklart ställer jag upp. Har känt denna hund i ett par år, Aquiro har träffat henne ett par gånger under sin uppväxt så de känner ju varann. Men jag kan ändå inte låta bli att förundras över henne. Hon har visserligen bott i stan förut, men det var ett tag sen. Jag har heller inte hanterat henne spec mycket förutom att leka & gosa, men igår kunde jag klippa klor, behandla sår (har sår på en tass), plocka fästingar & rengöra öron utan minsta problem. Hon går kanonfint i koppel & lyssnar bra, med tanke på att hon inte behövt lyda mig förut. Hon är understimulerad, vilket inte alls är konstigt, men kan ändå koppla av inomhus & när jag ber henne.
Hon är en blandras, 75% bordercollie & 25% labbe, hon är lättlärd som få & vill verkligen förstå mina nya regler & övningar. Kontaktövningarna funkar kanonbra! Hon börjar även förstå att man ska sitta & vänta innan man får gå ut osv. Hon & Aquiro funkar underbart bra tillsammans, hon smittar av sig med sitt lugn & det är inget tjafs alls. Hon har väl fått säga åt honom ett par gånger, men inget allvarligt & han fattar vinken.
Min stora skräck nu är att hon ska börja löpa innan hon ska tillbaka. Då vettefan vad jag gör. Hursom, här kommer ett gäng bilder som jag tog igår, bara för att, tänkte fota lite utomhus här någon dag med.

Dede & Aquiro som inte kunde hålla sig undan;)
Dede & Aquiro


Det var inte lätt att få fram hennes fina sida igår, hon var nog rätt slut efter promenader & träning:)
Dede


Sitter i hallen, Dede sitter som en padda:)
Aquiro & Dede


Aquiro har lagt beslag på två ben. Jag har bara vanliga ben framme, tog fram dom igen igår, alltså efter tre dagar, det funkar kanon! Ingen direkt konkurrens, definitivt inte mot mig & bara lite gentemot varann.
Mina


Liten Aquiro eller stort ben?:)
Dinosaurie?


Aquiro ser skamsen ut, han vill ha fler ben i sin bensamling, men det är Dede som är bossen, tik & äldre, inga tveksamheter där:)
Avis


Dede gnager på ett ben
dede gnager

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Vilka härliga bilder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback