Badligan

Igår var jag, Anna, Aquiro, Alwa & Dede & badade bort mot Sala. Det var så skönt & hundarna njöt av att få vara lösa & bada (även om vissa badade mer än andra;))


Vi hittade en "liten" pinne som vi kastade lite & lekte med. Roligt att alla hundarna kunde samsas så bra, även om Alwa ser lite osäker ut. Det var ju första ggn hon träffade Dede, som är både större & äldre.
Leker

Dede skakar av sig på "syackars" Alwa, Aquiro tittar på.

Skvätt


Aquiro ser ståtlig ut med "sin" pinne.
Ståtlig


Syskon på språng!
Syskonbus


Vackra Dede, den enda hunden som verkligen njöt av att bada idag (det var ganska kallt & blev djupt snabbt)
Badbrud

Snygga tjejen igen.
Snygging


Alla hundarna på samma bild igen, även om Alwa hellre ville vara hos fotografen (som hade blodpudding & korv:))
Trion

Sen måste jag ju bara skriva lite till, vilken skräll;)
Efter badet åkte vi hem till Anna en sväng, mina hundar fick sitta i bilen, i skuggan såklart & vänta eftersom jag ville att de skulle vila inför träningspasset. När jag höll på att somna på soffan hos Anna insåg jag att det var dags att gå ut & träna med hundarna.

Började med Aquiro, platsliggning, lös (men det är han nästan alltid nu under träning) Han var kanonduktig. Inkallning, fritt följ, kontaktövningar. Han var rätt trött efter dagen, så det blev ett ganska kort men intensivt & lyckat pass, hans fotgående blir bara bättre & bättre, träningen har gett resultat! Vi kan!:) Vilken skillnad det kan göra med klicker, kontaktövningar & en galet motiverad Fia.

Sen var det Dedes tur,  jag koncentrerar mig på att få henne att fokusera, ta kontakt & söka sig till vänster sida. Hon var kanonduktig, även här har kontaktövningarna gett resultat, sen är hon ju 75% BC & arbeta är livet, jag glömmer av mig själv & berömmer för glatt, då studsar hon iväg, så jag får öva på att vara tyst, berömma med lugn röst & godis (leksak blir hon för stissig av). Men känner att jag har en stor fördel av att ha haft pinscher, är ju van att testa olika vägar till samma sak osv. Hon vill verkligen men förstår inte riktigt, men hon gör sitt allra yttersta & vågade även släppa hennes koppel endel, trots att det passerade hundar & folk, det är skönt med henne, när vi gör något så har hon 110% fokus på mig, det är ju jag som är roligast, dit ska jag komma även med Aquiro:)

Nej, dags att jobba vidare. Ville bara dela med mig lite:)
Jag njuter av att ha två hundar igen. Det är så det ska vara hemma hos mig!
Men, jag har fått känna på hur det är att ha hund "på riktigt", Dede är morgonpigg & hårar! Ve & fasa! Aquiro (& Xerox) sover sålänge jag sover & hårar knappt. Får se hur länge hon blir kvar, en sak är säker i alla fall, jag kan inte ha en tik & en hane, förr eller senare kommer hon att löpa. Gah!

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Oj vad ni är duktiga. Kanon. Jobba på : )

Postat av: Carola

Hej svejs.. Vad duktiga ni är allihopa.. Skulle oxå vilja ha en träningskompis på närmare håll :) kram Carola

2007-08-07 @ 23:26:44
URL: http://www.ambra.blogg.se
Postat av: Anette

Vad duktiga ni är som tränar så mycket. Jättebra
Hoppas vi ses på söndag.

2007-08-08 @ 17:41:45
URL: http://egons.blogg.se
Postat av: Kennelmamma Petra

ALLTID lika DUKTIGA! =)
.
*KRAM*

2007-08-09 @ 22:18:02
URL: http://www.moudi.se
Postat av: Lena o Bella

Kul att det går så bra med träningen ni är sååå duktiga.
Kram Lena

2007-08-12 @ 21:28:31
URL: http://www.laget.se/bella
Postat av: Malin

Jösses vad flitiga ni är, jag förstår att det ger bra resultat :)
Aquila är skendräktig så vi har tagit det ganska lugnt med nya övningar, det har mest blivit vardagslydnad och mycket motion.
Ha det bra Kram

2007-08-14 @ 00:25:31
URL: http://aaquila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback