Valpträff/träning

I lördags hade vi valpträff/träning. Men det blev i princip ingen träning i ordets rätta bemärkelse för oss då Azzra löpte. Det blev alltså fokus på att försöka ta det lugnt & att Aquiro skulle komma ihåg att han hade en matte...
Såhär i efterhand kan jag nog tycka att han var himla duktig, jag fick trots allt endel kontakt & han kunde lugna ner sig, både med min hjälp & på egen hand. Men när vi väl var där ville jag bara strypa honom;)
Så för att jag inte skulle bryta ihop på mitt lille monster tog vi en promenad på egen fot innan vi åkte hem, då var han lyhörd & följsam. Som han brukar vara. Sen för att jag skulle kunna vara nöjd med dagen så tog vi en liten sväng hemmavid utan vare sig halsband eller koppel, då var han nästan mer följsam & uppmärksam än vanligt. Tränade även lite platsliggning/kvarsittande utanför huset, men störning i form av barn som sprang förbi mm.
Så jag är allt som allt väldigt nöjd med min lille skrutt.

Vi har dessutom sett en hare på nära håll, han var kopplad, men lyssnade bra & tog kontakt med mig.

Nej nu tänker jag inte skriva mer utan lägga in lite bilder från träffen:)

SpanarVilarSnyggingPinschertr?ff 3Pinschertr?ff 2Pinschertr?ff 1

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Han är såå snygg din Auqiro fastän han var liiiite dryg i lördags. : )

Postat av: Ragnhild og Amiga i Norge

Så mange fine bilder!

Vi har endelig fått blogg: agamiga.blogg.se

Hilsen Ragnhild og Amiga (Mira)

2007-04-08 @ 21:58:49
URL: http://agamiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback