Världen är så stor så stor...

Aquiro är fortfarande en liten knodd, men benen blir längre(snart tar han sig upp i soffan utan hjälp, då får Xerox lita endast på mig för att få vara ifred;)) & han växer så det knakar.

Han vill upptäcka hela världen! Det är så underbart att titta på när han försöker få loss kvarblivna löv från buskarna eller fundera ut hur han ska ta sig upp, ner eller till någonting. Eller när han försöker lista ut vad mamma vill att han ska göra för att få äta upp den efterlängtade maten eller godisen.

Han sover hela nätterna & vägrar gå upp innan han är helt säker på att jag verkligen ska upp, haha precis som Xerox:) Sover fortfarande mycket & jag försöker se till att han på dagarna inte sover hos mig, han har blivit lite bortskämd med att ligga i mitt knä *skäms*.. Men nu är det ändring på det & ensamhetsträningen ska sättas igång mer strukturerat nu. Han är duktig med rumsrenheten, han har fattat att det är ute man ska göra ifrån sig, men det händer ju fortfarande olyckor, om jag är för seg (eller som igår, precis kommit ur duschen, då vore det bra med en tomt) Men när det har regnat så gör han som "storebror"  Xerox, håller sig hellre inne, skillnaden är ju att Xerox faktiskt Kan hålla sig:)

Jag måste försöka slappna av & tro på mig själv i mitt formande av en hund, istället för att klandra mig själv & oroa mig.. Var på självkänsla-föreläsning igår, så det kommer nog ordna sig;)

Nej nu ska jag väl fortsätta med jobbandet.
Hoppas på en liten pinscherträff snart:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

DU ÄR JÄTTEDUKTIG SOFIA!!! SLUTA MESA & BÖRJA LITA TILL DIN FÖRMÅGA!!!!!!!! ;-/

*Bamsekramar*

/Petra

2006-12-07 @ 22:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback