Stolt matte!

Idag är jag stolt över min lilla knodd.
På jobbet har jag två arbetsplatser, en här uppe på kontoret, där hans bur & hage står, sen en där nere, där jag gör prover i en maskin som låter en del. Det finns dessutom ett gäng gubbar i blåställ, truckar och annat konstigt där nere:)

I alla fall så ville inte husse ta pyret idag så jag fick, trots massa prover att köra ut, ta lillen. Han har följt med dit ner förut, men bara snabbisar, annars går jag ner när han sover.

Hursom så gick jag ner idag & han låg i mitt knä undertiden proverna kördes ut, tillslut somnade han på kontorsstolen, jag måste nämligen springa endel fram & tillbaka:) Han bryr sig inte ett dugg om den ljudliga maskinen, knappt ens första gången(den låter på flera olika sätt & inte regelbundet) :) Han hälsade jätteduktigt på en av mina kollegor där nere som han inte sett förut. Sen innan vi skulle gå upp igen så träffade vi på en kollega som han sett endel, han hälsade & sen började han göra lekbugningar, så då lekte de en liten stund:) Så härligt att de sin pinscher leka med en eg ganska främmande människa:)

När vi kom upp på kontoret så träffade vi en karl som han tyckt varit lite läskig, som han också viftade på svansen åt & ville leka med:)  Det är eg bara en kollega som han haft svårt för, en tjej som Xerox också haft mkt svårt för.. Så jag vet inte, förmodligen är det något hon utstrålar/utsöndrar. Annars är han precis lagom social & öppen för min smak. All hantering av mer eller mindre okända har gått jättebra.

Igår åkte vi hiss för första gången. Nemas problemas:) Idag ska vi besöka lite djuraffärer & köpa lite prylar & gottigheter.

Vi håller på med ensamhetsträningen för fullt & det går över förväntan med tanke på hur mammig han är. Det som är svårast är när han ser/hör mig men inte får/kan ta sig till mig. Men vi jobbar på det.

Ska försöka hinna ladda upp lite bilder ikväll.. Den som väntar på något gott;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad Duktiga ni är Sofia! Jag är Så Stolt över både Dig och ögonstenen Aquiro! :)

Men, jag vill Inte vänta, jag vill se Bilderna NU! ;)

*Bamsekramar*

2006-12-07 @ 22:02:19
Postat av: Kennelmamma Petra

Vad skumt, namn och URL försvann i mitt meddelande...?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback