Jag & Kiro

Ja, nu är det bara jag & Kiro. Ingen husse & ingen Midas.
Men Kiro träffar sin husse ändå, det tycker jag är bra att han vill träffa honom, blir ju lite som ens barn, så sålänge det funkar så får han det.

Midas har varit ett jobbigt & svårt beslut, men det bästa i slutänden. Ingen av hundarna har fått det de behövt & jag har haft dåligt samvete. De har inte mått bra av att vara ensamma såpass mycket som det blivit, nu har jag världens bästa dagmatte till Kiro så det funkar kalasbra.

När lillebror försvann ur bilden blev Kiro sitt gamla vanliga jag, den hunden som jag lagt ner så mycket tid, tårar, pengar, kärlek & tankar på. Han är glad, social, lyssnar, en otrolig kontakt, avslappnad osv osv.. Mattes stjärna! Men såklart finns det kvar massor att jobba på! Men det är det vi kommer ha tid för.

Anledningen till att det blev Midas som omplaceras är för det första att han är yngre, sen att han är en "enklare" hund, han tycker om i princip alla, han är såå glad, träningsvillig & han är som en "riktig" hund, där han är nu är där det är bäst, har han det bra glömmer han bort resten, men såklart skulle han bli jätteglad av att träffa mig & kiro :)

Medan Kiro inte är så, när de har varit hos min mamma tex som har en egen hund så leker Midas med den & verkar inte bry sig alls om att jag är borta medan Kiro går & letar efter mig till & från & inte riktigt kan slappna av. Han är väldigt känslig & äldre, vilket gör det svårare, han skulle säkert kunna få ett jättebra hem, men skulle vara svårare att hitta ett. Nu är Midas hos sin uppfödare som är underbar som kan ta honom, hon ska omplacera honom sen.

Så ligger det till.
Jag & Kiro tränar mest vardagslydnad nu, han ska kunna gå lös i området (bor ganska centralt) & det funkar bra. Hundmöten ska även de funka utan minsta problem, har bara övat i koppel, känns onödigt att ha honom lös då, det kan han vara på träningsplanen. Men han har varit väldigt duktig, beror mycket på mig som är avslappnad, litar på honom & mår bra :)
Sen har han ju kunnat göra utfall mot "konstiga" personer & äldre (pga tidigare händelser) men det har blivit bättre & vi jobbar på det, sen vill jag även jobba på skottberördheten, som jag ändå tycker har blivit bättre.

Tävlingsmomenten ligger vi efter med, men får komma ikapp sen när snön smälter, både agility & lydnad..

Nej nu ska vi ta en promenad innan det blir mörkt :)

Kommentarer
Postat av: Wendy

Det här med träning kommer ju igen när snön är borta... Så fort snön är kommen så har alla mina hundar semester.. =)

Postat av: sandra åhlin

din dvärgpinscher är lik min lilla midna då den va liten :D

2010-03-26 @ 05:30:59
URL: http://sandraahlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback