Kiro på ReDog & Midas på jobbet

Det var hysteriskt längesen jag uppdaterade, men det är väl dags nu när det faktiskt hänt grejer. Jag har börjat jobba heltid på ett jobb där jag trivs kanonbra. Hundarna är för det mesta hemma med husse, men när han jobbar så åker jag hem på lunchen (1-2 dagar i veckan) & hundarna klarar det galant.

Kiro har ett litet tag sett stel/skum ut i skritten & även när det varit kallt & ruggigt, så Pär fick ta tag i att ringa till ReDog & boka tid, jag har för mkt gammalt när det gäller Xerox kvar så jag klarade det inte helt enkelt.. Så idag var det dags.

Kiro hade skött sig perfekt, hälsat på alla & låtit Stefan & en person till känna på honom (jag var inte orolig, men man vet ju aldrig), i rummet var dessutom ytterligare tre personer (totalt 4 praktikanter/kursare). Kiro fick massa beröm & lovord för att han var så fin i kroppen, en så trevlig hund & pinscher mm, det gör ju att man blir minst sagt stolt! :)

Skriver delar av vad Stefan skrivit i Journalutskriften

Status: Pigg & glad hund som går på antingen max eller inget (tror det var en kombination av husses beskrivning & Stefans uppfattning). Rör sig bra & har stark muskulatur med bra neurogen intelligens i rörelserna. Korta steg i skritt med ökad rotation i bog & höftområde pga grov muskelfibertjocklek. I trav ökar hunden sin steglängd & han har fin elasticitet & ergonomi vilket torde ge bra uthållighet.

Sen gjordes en hältutredning där Kiro fick 0 = Obesvärad på allt dvs: Skritt, trav, balans, neurologiskt, sittande, stående, palpation, efter vila, under motion, svullnad, smärta. På muskelstatus fick han: Mycket bra!

Det enda som var något var lindriga krepiteringar i höger hasled men ingen smärtbild & fullt rörelseomfång, kan vara lite slitet ledbrosk på ytan & som friskvård kan man med fördel ge ett glukosamintillskott.

Som slutkommentar: Mycket fin hund generellt!

Jag kunde inte sluta le när Pär berättade om besöket, min underbara kille! :) & husse fick beröm för hur han avledde Kiro också, tänk vilken tur hundarna har som har en sån bra husse :)

Det i hasen tror jag kommer ifrån när han ramlade ur sängen för ca 1,5 år sen.. Men ska köpa glukosamin & ge ändå.

Imorgon fyller min kärlek & såklart resten av hans kull 3 år! Tänk vad tiden gått snabbt.

Midas var med mig på jobbet när husse var med Kiro till ReDog & charmade såklart alla! Var med på möte & ute i produktionen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback