Suck..

Har tagit det rätt lugnt efter lägret, varit iväg & tränat ett gäng gånger, han har varit kanon någon gång & om vi bara varit ute på skogspromenad eller hemma & så har han varit underbar! (spec om man jämför med damp-fallet porrkungen parvelson) :)
Men senaste två gångerna vi tränat har han varit mindre rolig (jag med förmodligen)... Först hade han slängt bort sin hjärna & vägrade använda den, men då var han iaf med mig & hade glädje & fart.. Sen senast vi tränade var han låg & utan sin snabbhet:( Men det var varmt & jag var inte i så bra form, fick reda på att vi blev överbjudna på huset som vi ville ha :S
MEN hade det varit förra säsongen hade han bara sprungit ifrån mig & stängt av totalt, nu fick jag honom med mig en stund på plan även om han var låg & så funkade han jättebra med all störning, fast inte i själva träningen, han bryr sig inte så mkt om andra hundar längre, skönt! Men ändå.. Nåja, bara att ta nya tag.. En annan blir ju värmepåverkad såhär i början, inte så konstigt att hundarna blir det...

Midas däremot var jätterolig att köra med, brydde sig inte alls om de andra hundarna som tränade. Sen kom hans mamma, syster & bror då blev det lite annat, men innan med 4 hundar som störning på plan var han kanon!

Sen hade jag ju tänkt åka på Rocklundautställningen, men det blev inte så, var inte alls i form, har haft minst sagt fullt upp hela helgen & veckan hittills.. Synd, men det blir ju fler tillfällen...

Nej, dags att värma på lite käk innan karln märker hur hungrig han är & blir grinig (& jag med för den delen) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback