Man tager vad man haver

Japp, laddaren till kameran är fortf borta:( men jag har ju mobilkameran & då kan det se ut såhär.. Fast just det, innan det så måste jag bara ha lite vårkänslor & skriva att WOHO! äntligen kan man träna seriöst igen!! Mina killar är så duktiga! Hade med dom till Västerås KK igår för första ggn i år (första ggn överhuvudtaget för Midas). Kiro var grym, körde lite olika kombinationer med tre hinder som stod som ett kantigt  U. Funkar väldigt bra med extern belöning på honom, att ha godis i fickorna & belöna från dom är i princip uteslutet om jag vill ha fokus på mitt kroppsspråk & mer fart längre bort från mig. Så vi känner oss på gång! Dessutom så funkade slalom okej när jag tränade det i förra veckan:)
Men snart ska vi ju lägga in massa mer störning & ja, då får vi se hur det går.

Nåja, bilder på underverken:

Midas ville följa med mig när jag skulle åka bort, ligger i min resväska:)


Båda sötnosarna i sängen & har säkert nyss hittat på något bus


De älskar verkligen varann de här odågorna, de har så mycket glädje av varann:)


Midas har hittat bästa solplatsen, han ligger rätt ofta på armstöden på vardagsrumsmöblerna, tokiga hund, eller kanske är han en katt?


Kiro ligger på husses sida sängen, för visst var det bara jag & matte som delar säng?


Sool! Var hundvakt åt mammas flat Zeb i tre dagar, jisses, aldrig en långhårig hund säger jag bara! & förmodligen aldrig en retriver heller... Men Kiro tyckte det var skönt att de två dryga kunde busa mest med varann :)


Såhär satt Kiro när de två slynglarna busade med sin pinne, soldyrkare som han är.


Här hjälper de till med vårstädningen av uteplatsen, ja, eller något liknande;)


Midas har klättrat upp på en av våra tvättkorgar, det prasslade & vinglade, men han är en tuff & kaxig liten krabat, helt underbar att träna med, som en schäfer/malle eller liknande, både när det gäller kontakt, will to please, motor & så det jäkla skällandet/skrikandet :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej svejs, har varit inne och kollat upp erat liv! Hade inte riktigt fattat att Midas var "liten", ska bli så himla kul å ses på kursen. Trevlig och Glad Påsk önskar Eva & Tova





2009-04-08 @ 21:37:15
Postat av: Mari

Tack för en trevlig agilityhelg!!!

Postat av: Emma, Harry och Hilja

Nu måste du blogga om agilityhelgen. Bilder på er finns att sno på min hemsida!

Hilja skickar en liten rumpputt till Midas. Harry skickar ett förlåt...



Det var jättekul att ses i helgen, det får vi snart göra om! :D

2009-04-20 @ 23:18:08
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback