Nu rackarns

Idag har det varit full rulle. Först till Åsa på fm & då fick lillskiten härja med Cisco, de går så himla bra ihop. Så härligt att se när de sträcker ut tillsammans på fältet, även om Åsa var lite rädd att Kiro skulle göra sig illa, Cis är ju stor, men försiktig:) Passade på att köra nån inkallning, men kompisen & tik-kiss var roligare vissa gånger.. Han verkar tycka att om man är på landet så är det semester:)

Sen fick han sitta uppbunden vid träd & i bur ute när jag & Åsa snackade skit istället för att göra något vettigt, bra övning att hålla sig lugn.

Sen red jag en sväng, med Kiro i buren på Åsas tomt, gick kanon, hörde honom skälla bara ett fåtal gånger.

Efter det bar det hemåt, trodde vi ett tag, vi stannade på Skultuna BK för ett träningspass. Var en tjej med korthårig collie & en med någon röd terrier (pinsamt kommer inte ihåg vad rasen heter). De var jätte-trevliga & vi hjälptes åt, de kollades tänder & vi hade platsliggning & belöning i form av lek med de andra hundarna, Kiro hade superskoj & han var riktigt duktig. Han charmade dom på klubben & de trodde han skulle passa perfekt för agility(jag håller med) & tipsade om när det var agility-träning & kommande kurser. Så jag hoppas att man träffar på dom igen.

Lydnaden kör vi på med bara det han tycker är kul, varvar moment med trick, lek & hopp. När vi kom hem så var han perfekt för att träna lite påväg från bilen fram & tillbaka (lös) två gånger, jag hade glömt hemmanycklarna haha. Tränade läggande under gång, inkallning & att bara gå ordentligt lös. Superduktig liten skithund!

En bild som Åsa tog härom veckan på min bejbis:

image189

Imorgon är det spår & ev lydnadsträning med min gamla vapendragare & träningskompis Helena som är på finbesök från huvudstaden. & på söndag träning med pinschergänget, jisses vad vi håller på:)

Men det är bra, nu har man en välstimulerad odåga som sover så sött så sött.

Kommentarer
Postat av: Charlotte m. Totte

Så man får ta med hunden in på Friluftsmuséets område?

Alltid kul med saker man kan ta med vovven på :D

Postat av: Claes

Hur gick det igår med träningen och träffen?

2008-04-28 @ 09:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback