Attans bananer

Att jag inte hade med mig kameran idag! Jag, Aquiro & Anna med Alwa åkte till Vallby Friluftsmuseum idag.
Där finns djur, spännande lukter, barn mm.. & för Aquiro en precis färdiglöpt syrra.. Jisses vad med störning. Så han i sin nånting-period var rätt dryg, men satt lugnt ändå när vi fikade & hade kontakt bitvis & var lugn om vi gick först & när vi kikade på djuren. Nåja, det var verkligen dags att dra igång med att ha med skroten överallt igen, det är som inte lika lätt på vintern, rackarns fryslort!

Aquiro är så lätt att ha med, som idag, kanske inte någon stor grej egentligen, men en precis nylöpt & gott luktande syster, barn med föräldrar som ska hälsa & som han såklart charmar *host host*, massa olika djur osv. Visst idag var han lite halvdryg pga Alwa & lite understimulerad efter att vädret gett mig mer värk & migränkänningar ett par dagar.. Men ändå.. Tänkte sammanfatta vad han varit med på hittills i sitt liv (större grejjer) haha hoppas att ingen blir upprörd;) Men jag skulle ALDRIG ta med honom eller göra något med honom som han skulle kunna tänkas ta skada av eller liknande, han är ju mitt bästa (delad första med Pär).

Vårruset, då satt han vid mig mellan vägen & cykelbanan, sådär lagom intresserad, tittade mer på de som gick på cykelbanan, men även på de tiotusen-nånting springande/joggande tjejerna.

Studenten, han var med först vid Carlforska massa folk, vi softade i skuggan, sen gick vi in mot stan, följde efter traktorerna med släp. Jag hörde flera gånger "stackars hund" men han såg ut precis som vanligt, men när vi kom i mer i smeten så såg jag på honom att det var lite jobbigt, så då tog vi oss en liten bit därifrån, såpass att det inte var så mkt härj.
image188

Power meet, på dagen finbilscruisingen, mycket folk & bilar, men på dagen så det var städat, han satt/låg lugn & fint när vi kikade. Sen var han med på kvällen, satt på en lugnare del av cityringen & kikade, nemas problemas.

Crosstävling, här skäms jag nästan, men var bara där som hastigast & hälsade på en kompis, det var ganska högt ljud, men han verkade bry sig ungefär noll.

Svenska rallyt, mitt i vintern, massa snö, rallybilar, lagom härj, skotrar, helikopter, skott osv, han klagade väl lite på att det var kallt om tassarna (men han var varm om resten av kroppen) men annars inget, hade sin filt som han satt/låg/stod på. Gillade att vi grillade korv:)

Diverse barnkalas & festligheter, har oftast med filt & ben så ligger han mest & gnager på det eller går runt & hälsar, busar & charmar folk.

Sen har jag en hemlis som han ska med på sen i maj.. Får se om jag gör en rolig grej där eller om han bara får följa med, beror på om han beter sin som vanligt då igen.

Det jag vill komma fram till är att jag vill kunna ha med min hund överallt på vad som helst (ja såklart inte om nån är allergisk eller om det finns risk att hunden tar skada). & jag tycker att Aquiro är det, mycket pga att jag alltid haft med honom på allt, men även på hur han är i grunden. Så jag fokuserar på det nu när jag eg borde vila, att han faktiskt ÄR en kanonhund, även om det är en jobbig period nu så skiner det igenom, allt jobb jag lagt ner & hans gener. Så jag hoppas att vädret blir snällare så vi kan träna & att hans jobbiga period går över snarast.

Bla bla bla.. ska väl sluta nu.. Innan jag glider iväg alldeles för långt...

Kommentarer
Postat av: Ambra

Tja brorsan! Vad duktig du är!

Postat av: Lena m. Bella

Ni är såå duktiga både du och Aquiro. Den jobbiga perioden går nog över bara ni kan träna ordentligt igen. Keep up the god work. ;)

2008-04-16 @ 18:37:49
URL: http://www.laget.se/bella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback