Grattis skruttar!

I söndags blev de 9 små skruttarna 1 år! Grattis till alla små underbaringar!!

Aquiro är nu ca 48 cm hög & vägde vid senaste vet.besök 14,3 kg. Lite för lite tycker jag, men vi jobbar på det, han har ju varit på utflykt & fick problem med magen efter det, men nu är han bra i magen igen:)

Han har under sitt första år hunnit med att från att inte veta annat än att följa mina fötter till att springa bort från mig i ren protest. Men ärligt talat så har han aldrig varit svår att ha lös, men intresset för andra hundar, katter, harar & spännande dofter har varit stooort under "slyngeltiden", så det har varit endel sele & långlina.
Han har även förlorat sin bäste vän & "bror" vilket var jobbigt för honom, men vi tog oss igenom det tillsammans. Han har fått mycket träning i kontakt & följsamhet & lärt sig att jag är någon man kan lita på, även om jag har gränser & regler. Han har upptäckt hur roligt det är med lydnadsträning & agility, vilket glädjer mig eftersom lydnaden är bland det roligaste jag vet.
Han är en enkel, balanserad & självsäker hund. Och snäll, han har inget ont i sig, även om jag inte tror att han skulle tveka att försvara flocken om det behövdes. Han har en välfungerande av- & påknapp när inte hormonerna tar överhanden. Skulle kunna skriva hur mycket som helst (haha, ingen nyhet kanske) men ska ge mig nu.

Grattis igen och vågen & applåder till alla oss i a-kulls-familjen!! *hurra hurra* ;)
Hinner inte lägga in någon bildbomb nu, får bli en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

Hallå! Jahaja, nej jag hade ingen aning om att dom inte skulle äta paprika! Synd i så fall - Gibbe älskar verkligen paprika! Nästan så man funderade på att byta ut vanliga godiset mot paprika :P haha...
Och vi är jätte intresserade av att träffas! Om vi inte redan är uppbokade på något annat äventyr!.. SÅ hojta till, när var och hur så kommer vi!! :D .. VI har alltid koll på Gibsons bloggsida.. Inne och läser varje dag! Så, som sagt Hojta till när - så kommer vi! :D MVH Josse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback