Vilken kille!

Igår så tränade vi (som vanligt) på vår fina gräsyta vid jobbet:) Skulle göra inkallning, men han ville inte sitta kvar(väldigt skumt, får bli hårdträning på det, han har ju inte problem förut med det, för taggad förmodligen) & kom springande mot mig, då råkade jag i min frustration förmodligen göra något liknande tecknet för ligg på nåt sätt & han kastade sig ner, såklart fick han massa beröm istället:) Har aldrig provat inkallning med läggande, men han var supertaggad igår & jag kunde blanda kommandon hur som, riktigt följsam & både vänster & högersvängar var fina i fria följet:) Han börjar förstå att man kan vara riktigt nära:)

Igår var vi ut till flygfältet & det var en annan hund där, jag hade långlina & sele (som oftast nu) & det är så skönt, för jag litar på honom & visst var han intresserad av hunden, men gjorde ingen ansats att springa dit, härligt. Vår lilla träning börjar redan löna sig:) Men det är låångt kvar. Tur att han bara är 7 månader;)

Men kunde inte låta bli att vara stolt matte igår när han var så duktig:) Så just nu har jag ingen jobbig tonåring utan bara en underbar liten hund. Men imorn kan det vara tvärt om;)

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Vad Duktiga ni är! *stolt kennelmamma* =)

*KRAM*

Postat av: Malin

Klart att vi kommer till Mälarpinschern! Ska bli så himla kul att träffa A-kullen igen med hussar och mattar!:)
Hoppas ni får en solig och skön helg /m

2007-05-03 @ 23:59:13
URL: http://aaquila.blogg.se
Postat av: Malin

Klart att vi kommer till Mälarpinschern! Ska bli så himla kul att träffa A-kullen igen med hussar och mattar!
Hoppas ni får en solig och skön helg /m

2007-05-04 @ 00:08:17
URL: http://aaquila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback