Det är roligt att ha hund:)

Åh, underbara lillkille:) Här skiftar det snabbt, igår var han dryg & jobbig, som tur var skulle jag hjälpa Fabi med hans Ace, det gick mycket över förväntan, ingen jättelätt hund, så jag var nöjd & kände att jag inte är helt kass på hund som tur är;) Aquiro fick vara ensam i en timme & det gick utan problem, i fredags var han ensam i ca 4h, vilket också gick jättebra (han är ju van att vara ensam, men mest i bilen & sen tror jag han lärde sig skälla/yla av Ebba sist de var här)...

Idag tänkte jag vara duktig & börja med nya momentet i LK1.Alltså hålla apporten i 5sek. Han bär ju ofta runt på pinnar, längre sträckor, utan tugg, börjar även bli duktig på att komma ända fram innan han släpper:) Så idag satte jag honom & fick honom att ta pinnen, loss,godis. Sen om igen ett par ggr, tillräckligt få & tillräckligt mycket beröm för att han skulle kunna hålla sig cool, men samtidigt hålla på att slå knut på sig själv av arbetslycka:) Han höll den som mest i nån sekund, då fick han godis & tokberöm så han fick fnatt:) Sen räckte det med träning just då:)

Plus att promenaden imorse gick jättebra. Litar mer & mer på honom nu faktiskt (när det gäller att vara lös, i övrigt litar jag till fullo på honom), men han är ju fortfarande en riktig slyngel.

Just det, han kräktes tidigare idag lillpyret. Men det såg ut att vara lite för mycket gräs & lite för lite käk. Han har ätit lite dåligt, funkar bättre på fri tillgång så jag kör på det (mäter upp dagsransonen & låter stå framme).

Ska ev vara med på utställning i juni, i Avesta, ska bara lyckas anmäla mig:) Förhoppningsvis så har Petra möjlighet att ställa honom, jag känner att två blåbär i ringen är ett för mkt;)

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Du är så fantastiskt duktig med Aquiro Sofia! Det är extra skoj att höra att du har tagit tag i "hemläxan" med apportering! =) Du är så underbart lydig... ;)

Usch det känns som om det var jättelänge sedan vi sågs/hade valpkurs/träff, men det är det ju egentligen inte, dock längtar jag så att det nästan gör ont tills nästa gång. Det är så underbart att se de små liven, att följa deras och era gemensamma framgångar och utveckling. Jag är så nöjd med alla er fantastiskt duktiga valpköpare! =)

Du vet att det är en ÄRA för mig att få ställa era juveler!

Tack för ett mycket givande samtal idag föresten!


*Bamsekram*

Postat av: Maj-Len

Hej Sofia!
Hm usch då, har Wilma och Azzra smittat Auqiro?

Wilma som hade det lindrigast kunde helt oförhappandes kräkas, sen var det som ingenting hade hänt. Matglad är ju Wilma jämt.....
Medans Azzra Kräktes och hade problem med magen, hon ville heller inte äta. Nu är Azzra åter pigg :) glad :)hungrig :) & Pussig :).

Jag och Janne åker till Trosa på fredag, kommer hem lördag. Ska bli såå mysigt.
Ha en trevlig helg!
Kram

2007-05-16 @ 12:47:58
URL: http://azzra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback