Slyngel;)

Nu börjar det helt klart märkas på riktigt att det sprudlar hormoner, både pga hans ålder & pga årstiden. Igår tog vi en längre promenad innan pappa skulle hjälpa mig att kika lite på bilen. Först på cykelbanor, sen i skogen. I skogen funkar han klockrent, vi såg rådjur, som han bara "visade" mig, han fick beröm & vi gick vidare. Han är väldigt uppmärksam i skogen, men på cykelbanorna finns det nog för mkt att nosa på verkar det som.

Sen dök det helt plötsligt upp en hund på cykelbanan, Aquiro gick såklart lös. Då var han faktiskt också duktig, även om det känns som att vi måste träna på inkallning mer (men den funkar alltid när vi tränar..men får lägga in mer & mer störning).. Hursom, han smög bara framåt, jag ropade på honom, då saktade han ner ännu mer, då sa jag "sitt", då satte han sig på en gång & väntade där, haha han är duktig lillkillen trots allt, så kunde jag gå fram, koppla honom & så satt han kvar när hunden passerade. Men hundmöten känns ändå som något vi verkligen måste träna på, har inte kommit så långt än att han kan gå vid min sida under hundmöten. Men det kommer, vi ska rikta träningen på hundmöten nu:) & inkallning som sitter i alla situationer. Nu är det sele & långlina som gäller på promenaderna.

Det var allt för nu. Ser fram emot nästa träningstillfälle:)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejsan!
Såg Petras fina bilder på Aquiro och Amigo, vilka stiliga grabbar! Hoppas ni får strålande vårväder till nästa aktiveringsmöte!
Kram

Postat av: Clou Perra

Hej pårej! Haru en blogg här oxå!! De va som fan! :) Hahaha, höll på å garva ihjäl mig när jag läste ditt inlägg... läs hela inlägget själv igen fast börja med:

Nu börjar det helt klart märkas på riktigt att det sprudlar hormoner, både pga pappas ålder & pga årstiden. Igår tog vi en längre promenad innan pappa skulle hjälpa mig att kika lite på bilen. Först på cykelbanor, sen i skogen. I skogen funkar han klockrent, vi såg rådjur, som han bara "visade" mig, han fick beröm & vi gick vidare. Han är väldigt uppmärksam i skogen, men på cykelbanorna finns det nog för mkt att nosa på verkar det som.


haha... så kuuuul :P

Har fixat till datorn nu, så jag ska fixa det sista i helgen igen. Hoppas verkligen att allt funkar denna gång! Leka snart? kram

2007-03-23 @ 16:00:08
URL: http://clouperra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback