Träna träna:)

Igår vad jag & Anna med Alwa & tränade på Västerås BK:)
Först gick vi bort till apellplan, där var det träning så vi höll oss lite på sidan. Jag & Aquiro tränade mycket fritt följ, ja, jag vågade ha kopplet släpandes i princip hela tiden, med ett ganska stort gäng tränandes på apellplan:)
Lite platsliggning & kvarsittning, några inkallningar, fjärrdirigering varvat med kontakt & fritt följ blev det också innan jag kände att han började bli trött. Det såg jättebra ut för Anna & Alwa, speciellt med tanke på att de inte haft möjlighet att vara så mkt på klubbar samt att jag har tendens att låta som en pipleksak;) Jag har äntligen kommit över min prestationsångest & förmåga att bli blockerad & låst i tränings- & förhoppningsvis tävlingssammanhang:)

Båda hundarna känns mer & mer säkra på platsliggning & kvarsittning, även med den störning som det innebär att ha ett gäng hundar tränandes bara en liten bit ifrån. Det kastades bollar & tjoades & hundarna kutade omkring, vääldigt lockande.

Efter träningspasset vid planen så satt vi & fikade lite bara ett par meter från de andra hundarna, våra då väldigt trötta små liv skötte sig kanonbra.

Sen gick vi bort till agilityplan för att testa på lite, Aquiro har ju varit med förr & älskar det, men för Alwa var det första gången. När vi kom dit så var en agilitytränare & hans dvärgschnauzrar där (plus en softie & två pers till). Han verkade riktigt bra, så kanske att man går en kurs i vår för honom. Ska nog dit på torsdag & kika på träningstävling:)

Det blev ett par låga hinder, några tunnlar & ta det lugnt & fokusera för Aquiro. Släpper man honom så hoppar & springer han genom tunnlar på egen hand, när vi gick nära bruksstegen(?) så gick han uppför halva den själv, sen hoppade han helt sonika av den, den var hälften så hög som den på Ekeberga, så det var ingen fara. Knäppskrutt.

När jag kände att Aquiro var färdig så ville Anna att jag skulle testa med Alwa, jag tog trossen som motivation (hon går igång på den som en riktig bruksschäfer;)) & kastade över ett par hinder (ett i taget) så hon skulle hoppa & dessutom få fart över. Tunnlarna förstod hon inte riktigt först, att man skulle igenom, men eftersom de hade en tunnel i köket som valpar så älskar de att vara i tunnlarna. Aquiro har fattat att man ska igenom dom nu iaf:)

Är väldigt nöjd med våra hundar & träningspasset! Peppad som tusan!
Idag är det matte som ska tränas, springa 2,5 km jajamensan. Imorgon är det klubben som gäller igen:)

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Vad Duktiga ni är Du, Aquiro, Anna och Alwa! Det gläder mig att ni är så flitiga! Extra kul att du och Anna umgås så mycket.
.
Längtar tills vi ses nästa helg!
.
Var rädda om er så länge och ha det bäst!
.
*KRAMAR till er alla (d.v.s. Anna och Alwa med)*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback