Saknad

Idag saknar jag Xerox oerhört mycket, eller såklart gör jag det hela tiden dygnet runt, men inte alls lika påtagligt som tidigare, förrän nu i ett par dagar. Beror förmodligen på att jag själv har så ont. Förstår verkligen varför han blev som han blev, taggarna utåt, det har jag nu, på alla sätt.

Endast de jag redan tycker om & inte stör mig alls på vill jag prata med & försöker att vara vänlig mot. På jobbet är det en ständig kamp att vara trevlig, här bygger jag nog upp endel aggressioner. Stackars hundarna, jag har ingen ork just nu & är lättirriterad. Men det går ju förhoppningsvis över.

Får en stor förståelse för Xerox & det gör så ont i hjärtat att han genomled smärtan & ställde upp för mig in i det sista. Ångrar mig samtidigt som jag verkligen tycker att en hund aldrig ska behöva lida för vårat höga nöjes skull. Jag vet att jag gjorde rätt, men saknaden är enorm i perioder, som nu. Jag ser honom fortfarande ibland & är övertygad om att han vakar över mig & Aquiro.

Kan nog inte med att skriva mer om honom nu. Tårarna är inte långt bort.
Men TACK Petra för att jag fick äran att äga din Xerox. Han gav mig mer än vad jag tror att någon hund kommer att kunna ge mig, även om jag älskar Aquiro så att det nästan gör ont ibland:)

Lägger in ett par bilder, men inga bilder kan nog förklara hur underbar han var.
Xerox, mitt hjärta, jag saknar dig!

image96

image97


image99


image98



Kommentarer
Postat av: Anette

Jag förstår precis hur du känner det för jag har gått igenom samma sak. Hade en sheltie som hande ont och även om jag saknar honom enormt så vet jag att jag gjorde rätt. Trots att det är över ett år sedan han somnade in blir saknaden enorm ibland.
Sköt om dig!
Kram

Postat av: Malin

Huu vad jobbigt att de goa djuren inte kan vara med jämt! :(
Har du förresten tänkt på att "valparna" snart är 1år, gah!! Jag kan inte fatta hur snabbt tiden har gått!
Ta hand om er Kram /m

2007-09-01 @ 00:16:12
URL: http://aaquila.blogg.se
Postat av: Maj-Len

Ja älskade Xerox var så go och härlig.
Just nu så vet du att alla mina tankar går till dig Sofia. Jag hör av mig imorgon (söndag)eftermiddag. :(
Kramar i massor

2007-09-01 @ 23:37:50
URL: http://azzra.blogg.se
Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

Halloj. Jag var in och kollade runt på bloggarna och kom till din sida och insåg på en gång hur lika våra hundar är. Vi har en röd Pinscher . Gibson från lilla enebys kennel i sthlm. Han är 6 månader gammal och så fruktansvärt lik Aquiro. Tänkte bara stanna och säga hej. Jätte fina hundar. MVH

2007-09-02 @ 14:04:19
URL: http://pinscherngibson.blogg.se
Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

halloj. Jo men vi bor i västerås, på gideonsberg till och med. Och ändå har vi missat alla pinschrar i stan. Den enda vi träffat på är Egon :D .. Ja det är ju en jätte stor skillnad (enligt mig) när pinschrar får leka med varandra. Just nu leker gibbe med en rottis och en schäfer men det blir inte riktigt samma sak. Så det skulle vara jätte kul att träffas. VI kommer nog dyka upp på pinscher träffar runt om i stan nu förhoppningsvis. Mvh josse

2007-09-03 @ 12:22:43
URL: http://pinscherngibson.blogg.se
Postat av: Carola

Hej..
Förstår dig, men inte hur DU känner.. Har genomgått samma sak själv.. massor av kramisar C

2007-09-04 @ 21:26:05
URL: http://www.ambra.blogg.se
Postat av: Maj-Len

Halloj Sofia!
Har du hämtat dig från den hemska upplevelsen än?
Hoppas Aquiro mår bra och att det inte händer igen.
Kramar i massor
Maj-Len

2007-09-06 @ 21:16:49
URL: http://azzra.blogg.se
Postat av: Kennelmamma Petra

Nu sitter jag här på jobbet och gråter i lärarrummet, hoppas ingen kollega eller elev kommer... Jag förstår precis hur saknaden tär och river i ditt inre. Jag känner exakt samma sak. Xerox var en oerhört speciell, fantastisk och alldeles alldeles underbar hund, med en sprudlande personlighet. Han saknas oss alla.
.
TACK gode gud att älskade Aquiro är välbehållen. Jag trodde mitt hjärta skulle stanna när jag fick veta att han hade dragits med av Dede. Den gav en sådan fruktasnvärd flashback från när Rooco försvann...
.
Hoppas du och din underbara Aquiro får en riktigt bra och skön helg! Jag hoppas särskilt att´du snart ska må bättre Sofia! Var RÄDD om dig!
.
*BAMSEKRAMAR*

2007-09-07 @ 16:08:08
URL: http://www.moudi.se
Postat av: Anette

Hej!
Förstår av Maj-Lens och Petras inlägg att Aquiro har varit med om något otäckt.
Hoppas han mår bra nu och att vi ses snart.
Kram Anette

2007-09-09 @ 08:36:09
URL: http://egons.blogg.se
Postat av: Anette

Hej!
Usch vilken hemsk upplevelse du och Aguiro varit med om. Skönt att han mår bra och kom hem välbehållen. Vilken mardröm det måste varit för dig.
Sköt om dig och ha det så bra.
Kram

2007-09-10 @ 19:19:21
URL: http://egons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback