Lite vardag m flocken

Tyvärr en kass fotograf, men hundarna gjorde så gott dom kunde, för att se ut som miffon;)

Jag försökte fota när busarna lekte, men kombinationen riktigt kass fotograf & långsam kamera gav bara en bild som ens var lite värd att lägga in.
Ehm..


Efter buset fick de ligga stil för att fotograf & kamera skulle hinna med;)
Ligger

Aquiro var tvungen att göra som matte, konstiga miner på kort!:)
Gremlin & Dede

Gnager på ben sida vid sida, de är verkligen fantastiska ihop! Nästan så att Dede är lite för snäll..
Bentuggare


Myser i sängen.. Varför jag har en systemetpåse i sängen vet jag knappt själv, så det kan jag inite svara på;)
Mys i sängen

Måste vara fulaste bilden någonsin på Aquiro, haha, örat på vift & var bettet verkligen korrekt;)
Tossig

Aquiro får ta det lugnt med träning, jag tränade endast med Dede igår (fotgående, inkallning, inkallning m ställande & läggande, hopp över hinder, säkert nåt mer som jag inte kommer ihåg, skulle vara roligt att tävla med henne, hon lär sig sjukt snabbt!:)) Provade att ge henne apporten igår hemma, hon tog den, så jag ska öva på henne att lära in apporteringen:)

Nåja, Aquiros träning gick ut på att när han var kontaktsökande/tagande fick han leka, när han gjorde allt utom att ta kontakt med mig så fick han stå uppbunden & kika när jag tränade Dede. Det enda Aquiro fick träna var hopp över hinder, på nya sättet, för första gången (men kommandot hopp är ju tränat sen innan), klockrent förutom att vi kampade m trossen istället för att försöka oss på någon utgångsposition. Han verkar lite mättad nu & det är multum m hormoner, så vi leker & varierar så mycket det går. & han får vara maaassa valp:)

Riktigt tur att jag har Dede som jag kan träna mycket med. Vet fortfarande inte hur länge hon blir kvar. Fortfarande livrädd att hon är på väg att börja löpa...

Kommentarer
Postat av: Anette

Vilka roliga bilder. Jag tycker att Aquiro och Egon påminner en hel del om varandra när man ser Aquiros miner och fladdrande öron, det kanske är typiskt för busiga pinschrar.
Egon var ju hopplös när vi tränade i söndags men när jag tränade igår var han enormt duktig, han gjorde allt jag ville och hade superbra kontakt med mig. Man blir inte klok på de små liven, ena dagen vet de ej vad sitt är och nästa dag kan de göra nästan vad som helst, men det kanske är det som är charmen med pinscher.
Ha det bra!
Kram Anette

Postat av: Malin

Vilka underbara djur:)
Ja, jag ska gå en kurs med Aquila som börjar nu i september. Ser verkligen fram emot det!
Har varit dålig på att uppdatera bloggen, men idag har jag faktiskt fört över alla bilder från kameran till datorn så snart....!hrm..
Ha det gott och njut av byrackorna så länge de varar, de verkar ju trivas toppen tillsammans!

2007-08-16 @ 23:54:45
URL: http://aaquila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback