Helg i huvudstaden.

I lördags var det kräftskiva, hemma på gamla goa Erikslund med gamla grannarna:) Efter kräftskivan (hundarna var såklart med) så åkte vi mot Sthlm, hundarna var kanonduktiga inne i stan (inte hysteriskt centralt). Vi blev två pers & två hundar i en 160-säng, hundarna tog upp halva sängen, med andra ord: trångt! Men mysigt:)

På söndagen promenerade & slappade vi, sen åkte jag & hundarna till en brukshundsklubb utanför Tumba, en jättefin klubb! Mötte upp en gammal kär vän som jag inte sett på bra länge, hundarna fick leka (ja, våra slynglar, tikarna tyckte mest att glinen var dryga, Dede lekte med pojkarna efter ett tag). Vi tvåbenta hade minst sagt mycket att prata om. Tränade endel sen fick Aquiro ett par välbehövliga uppläxningar av Helenas tik.

Träningen gick med tanke på störningsnivån bra. Blev mest kontakt & inkallningar med båda. Ett hopp över hinder med Aquiro som faktiskt Kan kommandot "hopp":)

Fick en tankeställare med att låta hundarna vara valpar på riktigt, en farbror som tränade sin max 4 månaders schäfervalp, den kunde de flesta momenten & han körde även hindret ett antal gånger, såg inte ut som att hunden njöt. Nä, tacka vet jag Aquiro som älskar lydnadsträningen men som har  glädjen,egen vilja & bus till tusen!
Även Dede har massor av vilja & leklust, men där är det annat, henne har jag ju inte haft från början..
Nog! Dags att åka hem:)

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Jag är så glad och tackam för att jag har så duktiga kloka och alldeles, alldeles underbara valpköpare! =)
.
*KRAM*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback