TRE ÅR!

Idag fyller Kennel Appealing Grace's A-kull 3 år! Inte illa :)
GRATTIS till alla syskon & deras flockar!

Någon sorts liten sammanfattning av min älskade ♥ Aquiro ♥

Kiro är min tredje hund, min andra pinscher & min första valp.

Han har växt upp & blivit en mogen herre, men med massa bus & härj kvar, speciellt efter kastreringen så har de flesta märkt stor positiv skillnad.

Appealing Grace Aquiro Ad Astra är en balanserad, men känslig hund. Snäll, med arbetslust, will to please & mycket energi. Han går bra ihop med de flesta hundar & människor, men man kan ju inte tycka om alla. Veterinärbesök & liknande klarar han med bravur, han har på senare tid även börjat leka mer med random människor, om han är på det humöret, riktigt skoj. Han har en del skärpa & vaktinstinkt som han oftast använder med förnuft, men vissa saker är heliga & man beter sig inte hur som helst enligt Kiro, lillebror Midas är han däremot alldeles för snäll mot.
Han är otroligt gosig med de han känner & tycker mycket om barn. Han är tyvärr skottberörd, men ljud av andra sorter går finemang. Bil är heller ingen favorit att åka efter att han varit med i två bilolyckor, men långt ifrån panik i bilen & lugn sålänge man står still.
Man kan ha med honom på det mesta & han går lös lite här & var. Sålänge han är aktiverad & jag är lugn & fokuserad går det bra lite var som, även om han inte har lika kort & starkt "osynligt gummiband" som Midas har.

Kiro tränas i lydnad, agility, spår & trickträning/hjälpa till. Hr inte vågat mig ut & tävla än, men det kanske kommer nästa år eller så :) Ska gå en intensivkurs i agility nu i oktober.. 

En liten kort uppdatering om Midas, även han ska kastreras, han fyller 1 år i början av oktober. Tränar lite agility & lite sök (är med i en sökgrupp, har haft uppehåll över sommaren men nu sätter det igång igen).
Han är en otroligt arbetsvillig liten hund, har väldigt mycket brukshundsegenskaper i sin lilla parvel-kropp. Vi har tagit det ganska lugnt, han har fått vara valp & unghund, bara lärt honom det viktigaste & så grunderna till en del. Tanken är att Kiro ska lära mig massor & vara lite testpilot så jag kan tävla med Midas :)



Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!



Kul att du har uppdaterat så man kan läsa lite hur det är med dej och hundarna. Tänk att Aquiro redan är tre år. Tiden går verkligen fort.



Ha det så bra!

Kramar

Anette

Postat av: Josefin

Grattis i efterskott Kiro!!!

2009-10-15 @ 20:04:25
URL: http://www.nifesoj.se
Postat av: C m Totte&Rebel

Hej, vad kul att ses igår! Vilken liten tuffing Midas är :D

2009-10-25 @ 11:59:33
URL: http://rivendellscuthalion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback