Första träningen i ridhus

I söndags tränade vi i ridhuset med Sura BK. Det var ett stort utbud av raser,  så roligt! Och såklart pinscher-maffian på plats!  Kan Surahammars BK vara Sveriges pinschertätaste brukshundsklubb? Änsålänge är vi, om jag räknat rätt, 4 ägare (plus ev heders/stöd/familjemedlemmar) med totalt 5 pinschrar, går en viss uppfödare med så dubblas nästan den siffran, vore superskoj:)

Jag trodde att Aquiro skulle vara katastrof, men jag var lugn & han var kanonduktig. Sålänge jag tränar dvs. Utanför ridhuset & även om jag inte kräver något av honom är han en riktig vilde, allt bus & härj ska ut.. Men på träningsplanen är han underbar att ha & göra med. Vi tränade mest kontakt & att ligga/sitta stilla, det var ju en hel del störning med alla hundar & människor. Tränade även lite smått på fjärren & något ställande, vilket funkade bra, förutom att han gärna går över till cirkuskonster på fjärren haha. Avslutade med trickträning, då gick svansen fortfarande i hög fart, efter totalt en timme i ridhuset (men vi vilade såklart emellanåt, tex så tränade jag Alwa litegrann).

Ska bli superskoj att träna i ridhuset varje söndag. Ser verkligen fram emot nästa gång. Sålänge så ska vi öva på vardagslydnaden som verkar ha kommit i skymundan, eller något liknande.. I vår vardag är han duktig, men i en vardag med så mycket störning är han en liten rackarunge.

Hade ingen fotograf med, men ska försöka mig på att få med ett stycke sådan på söndag. Kanske kan han även filma lite:)

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Ja man ser framemot söndag. Tänkte att jag ska var mer förberedd då. Träna på vissa moment.

Hur har det gått för dig? Har du hört något ?

Kram

Postat av: Anette

Det gick verkligen bra för Aquiro i söndags. Han var jätteduktig och hade bra kontakt med dig. Egon hade noll kontakt med mig, han ville bara titta på alla andra hundar.

Vi ses på söndag igen.

2008-01-15 @ 19:39:44
URL: http://egons.blogg.se
Postat av: Josse

Halloj. Allt bra med er och Aquiro? :D Det är så att i februari fyller Gibson 1 år, och vi har börjat spåna på att ha en hundträff för alla hans polare :D ..
(schäfer, ridgeback, pinschrar, chiaua (?) och en terrier) Så vi tänkte kolla med er om det låter intressant? :D Gibbe skulle uppskatta det iaf. Va ju ett tag sen dom lekte.. I vilket fall som helst så tänkte vi ha dom i ett inhägnat område så alla kan släppas fria och få leka med vem som. Låter det spännande? haha.. Hojta till i så fall. MVH Josse och tobbe.. och lilla Gibson såklart!

2008-01-20 @ 17:39:36
URL: http://jossesplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback