Hundvakt

Jajamensan, igår var jag (& Aquiro) hundvakt till ehm, ja, en liten skrutt, han är under namngivande:) En liten pinscherhane på 10 månader är han i alla fall, nyligen flyttat till ett nytt hem. Vi hade träffat matte & hund en gång innan, allt funkade kanon, både med hundar & mattar. Så så länge jag inte jobbar så ska jag ha den lille surikaten när matte är borta:)

Hundarna hade bara träffat varann en gån innan, men efter promenad & passivitetsträning inne så såg det ut såhär (Aquiro närmast, lillskrutt bakanför):
image157

image158

Jag brukar i vanliga fall aldrig ha framme ben om jag har hundar hemma som inte känner varann bra. Men lille surikat är lite ängslig av sig (det övas på det:)) & de har funkat så klockrent, Aquiro vaktar heller inte mot andra hundar, har hänt, men det är verkligen ett undantag. Så jag provade att ta fram två ben, det gick som synes hur bra som helst, men jag hade hela tiden koll på dom.. Så att jag, "dum" som jag är kunde hoppa mellan om det skulle vara något. Imorgon ska lille namnlös vara här ett par timmar igen, om Aquiro visste skulle han nog se fram emot det:)

Jag är helt slut efter en lååång härlig ridtur så jag ska vila en stund nu:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback