Vardagen är underbar!

Som man kan förstå av kommentarerna i min blogg så har Aquiro varit på äventyr, kan förklara lite snabbt.
Hade ju Dede här ett tag, hon rymmer tydligen när hon börjat löpa.. Jag har haft båda hundarna lösa varje dag, hela Aquiros liv & hela tiden jag hade Dede. Nåja, de rymde från mitt jobb, Dede tog täten, Aquiro drog efter.
Jag polisanmälde efter kanske 15 minuters letande. Fick ett samtal från en bonde som sett dom vid sina får, han hade inte fått tag på dom, men han var oerhört hjälpsam. Jag susade dit & letade utan resultat. Fick galet många olika tips av folk, underligt hur jag höll mig så lugn, nästan läskigt.
Tillslut, efter nästan två obeskrivligt långa dygn så kom samtalet jag väntat på. De var vid Dingtuna bygdegård. En var skadad, jag höll andan & jag tror till & med att hjärtat stannade en sekund innan polismannen sa att det var den stora (alltså Dede) som var skadad.

Jag hade Moa sovandes hos mig (Anna, som har Alwa & Moa ställde upp för mig hela helgen, underbara vänner!) så vi kastade oss in i bilen & åkte dit, jag gasade så mycket jag vågade. Hoppade ur bilen & såg bara Dede som låg vid stora huset, ropade på Aquiro, han kom på stört & då var jag inte stark längre, grät som ett barn, men av lycka. Mitt bästa, min älskling. Halade fram ett par köttbullar, det var han verkligen värd. Han var smutsig, mammig, trött, full av fästingar & med riktigt trötta trampdynor, men vid liv & annars välbehållen. Underbart.
Dede fick så snart hon repat sig tillräckligt ett nytt hem. Så nu har jag tagit hand om min skrutt, som är mammig igen & mig själv, tills jag är smärtfri i axlarna. Sen blir det en till hund, en pinscher såklart! Men saknar att ha två hundar. Men det är ju förstås både många för- & nackdelar med det.

Har kommit igång så smått med träningen igen, han har tagit apporten flera gånger, min underbara lille skrutt. Börjat lägga in fot som kommando & börjat m ställande & läggande under gång, även så smått med hoppet. Men mest fokuserar vi på vardagen, som jag tycker fungerar bra. Han har dock blivit mer vaktig, men skäller bara till. Kan vara lite spökålder som dröjer sig kvar, för i vissa situationer känner jag inte igen min hund riktigt. Mycket tonåring. Men ack så fantastisk;) Jag har honom lös nästan lika mycket som förut, om jag inte har det beror det på att han inte lyssnar just då. På egen tass drar han inte långt, inte med tex Alwa heller, vi har ju haft dom lösa i skogen när vi haft full fokus på ev svamp på marken, hundarna är aldrig långt bort. Tror inte att han fått mersmak, snarare tvärt om, det regnade ju på nätterna haha.

Övade platsliggning & kontakt när en väldigt snygg dobbis-hane lekte med syster Alwa som precis ska till att löpa. Väldigt duktig,även om han gjorde ett & annat damp-ryck. Sen fick han hälsa på Killmann som den otroligt trevliga dobbisen hette. Han fick sig en välbehövlig tillsägning, jäkla slyngel, han skulle ju aldrig bråka, men han är så självsäker & balanserad att han gärna försöker visa dominans, tur att han får det. Jisses & den har jag att jobba med;) Nej, ibland undrar jag vad jag gjort för att förtjäna en sån underbar & enkel hund.

Innan jag lika gärna kunde skriva en roman så måste jag skriva att dagens träningspass innehöll klockrena ställanden under gång (början på, men han stannar på stört) & en inkallning med ställande som gick kanon:) Fotgåendet känns jättebra, det var verkligen roligt att träna idag, han låg på platsen i det "kalla" gräset också:)
Nu ska jag sluta! Hoppas på en trevlig pinscherträff idag:)


Kommentarer
Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

Gud vad skönt att inget hade hänt.. vi är jätte glada att du hittade aquiro. Måste varit jätteskönt när ni hittade honom. usch det är ju det man verkligen fruktar att ens hund ska försvinna sådär.
ha det bäst Tobbe o Josse o lille Gibson

Postat av: Tobbe och Josse - med Gibson

Gud vad skönt att inget hade hänt.. vi är jätte glada att du hittade aquiro. Måste varit jätteskönt när ni hittade honom. usch det är ju det man verkligen fruktar att ens hund ska försvinna sådär.
ha det bäst Tobbe o Josse o lille Gibson

2007-09-15 @ 21:58:29
URL: http://pinscherngibson.blogg.se
Postat av: Maj-Len

GRATTIS AQUIRO PÅ 1 ÅRS DAGEN :)
Kramar från Mamma Wilma + flock :)

2007-09-16 @ 15:59:46
URL: http://azzra.blogg.se
Postat av: AMIGO

Grattis på födelsedagen.

2007-09-16 @ 23:58:24
Postat av: Anette

Grattis på födelsedagen Aquiro.
Hoppas du och matte mår bra
Kram

2007-09-17 @ 09:20:33
URL: http://egons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback