Utställningshelg!

Började i lördags (efter hysteriskt lite sömn, min utomordentliga taktik för att inte (orka) bli nervös, funkade kanon!). Var på plats på Strängnäs BK för årets upplaga av Mälarpinschern strax efter kl 9.
Aquiro skötte sig exemplariskt, tråkigt bara att han blev så matt av värmen & all uppståndelse, annars hade vi mer än gärna deltagit i trixbanan. Var nämligen & smygprovade den lite & lät honom nosa runt lös litegrann bakom den. Men vår agilitydebut kommer så småningom. Räckte med att det var min utställningsdebut den dagen tyckte jag:)
Domaren var tysk & var intresserad av tänder/bett & framförallt rörelser, det blev galet många varv i ringen, tur att man är gammal 800m-löpare;)

Aquiro rörde sig inte alls som han brukar eller så bra som han kan, men det är ju sånt man kan förbättra.
Kritiken åkte (förhoppningsvis) hem med Petra, men jag kan inte någon tyska, så jag skulle nog inte förstått så mycket ändå. Han slutade i alla fall som femma av åtta juniorhannar.

Söndagen i Västerås, Lövudden. Skrutten skötte sig exemplariskt även denna dag. Men domaren var jättehård med den röda färgen & verkade föredra svarta hundar, så inte så mycket att göra något åt, han rörde sig något bättre, men inte så bra som han kan. Det blir väl öva, öva. Även om jag är mer taggad än någonsin att ägna mig åt lydnaden & agilityn, inte snubbla runt i ett utställningskoppel;)
Hur som, resultatet från Lövudden blev ett 1:a pris, så inte alls fy skam, kritiken lyder som följer:

"Maskulint huvud. Skallen får inte bli bredare. Bra hals. Bra hals- & rygglinje. Fina proportioner. Välvinklad. Bra tassar. Kunde ha längre steg. Något oren i färgen."

Nu är det verkligen dags att krypa till sängs.
Tack alla pinschervänner för en fantastisk hundhelg!

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag håller med dig att det är nog roligare med lydnad och agility men man kanske skulle prova på utställning någon gång, blev lite sugen när jag var och tittade på er i helgen.
Ha det bra!
Kram

Postat av: Kennelmamma Petra

Även jag, måste ju instämma, men SUCH ska han åtminstone få bli hoppas jag?
.
Vill återigen berömma dig (och alla andra) för hur fantastiskt duktiga ni var i ringen denna helg! Det var en fröjd att se och uppleva! Jag är SÅ STOLT över alla hundar och handlers! =)
.
Vi hörs och ses!
.
*KRAMAR*

2007-07-24 @ 20:44:15
URL: http://www.moudi.se
Postat av: Lena o Bella

Jättegrattis! Ni var sååå duktiga och det var riktigt roligt att se er i ringen. Jag är övertygad om att det kommer att gå super i agilityn också.
Ha det så gott
Lena

2007-07-24 @ 21:36:35
URL: http://www.laget.se/bella
Postat av: Maj-Len


Du var ju hur cool som helst i ringen när du ställde Aquiro och Alwa i helgen.
Tummen upp för dig : )
Kramar

2007-07-25 @ 21:29:24
URL: http://azzra.blogg.se
Postat av: Kennelmamma Petra

Ser att jag glömde att TACKA dig här för att du ställde Alwa...! Du var riktigt, riktigt duktig, det såg så proffsigt ut! TACK än en gång! =)
.
*KRAM*

2007-07-26 @ 20:02:12
URL: http://www.moudi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback