Pinscherlägret på Finnbo gård

Jag vet inte var jag ska börja, men jag kan ta det från början då till exempel :) Tänker varna för långt inlägg redan nu & att bilderna är från antingen Emma eller Mari (anger det vid bilden).

Kom fram på kvällen på fredagen & möttes av ca halva gänget som skulle ut på promenad, de var snälla & väntade på mig sen gick vi en promenad i en väldigt mysig skog (såg ut att vara väldigt fin spårskog).
Midas & supergulliga Hilja lekte fint, tills precis könsmogna Midas blev väääldigt kär i henne & fick namnet Porrkungen för resten av helgen:)

Sen skulle vi boa in oss & jag delade rum med Mari med fina Gonzo & Wendy med Kiros söta syster Ebba, efter en kik på
gårdens hemsida så såg jag att vi bodde i Indianrummet.
När hela gänget var samlat så var det dags att sova, för frukosten serverades kl 8. Jag kunde knappt sova på natten, men kände mig som tur var rätt utvilad ändå, tjejerna i rummet, som har barn, tyckte att det var sovmorgon med halv åtta haha.

På morgonen gick vi igenom lite allmänt teori & delades in i grupper, vi hamnade i fm-gruppen tillsammans med Wendy m Ebba, Mari m Gonzo & Sanna m Kelly. Så efter frukost var det bara att värma hundarna & sen sätta igång. Fick en liten bana som vi skulle visa hur vi skulle gjort utan direktioner, Kiro ville inte alls vara med.. Han sprang iväg, lyssnade inte, nosade & var sitt gamla jag, som om jag inte var nervös nog så kände jag att paniken började växa, skulle det bli såhär hela helgen, att jag skulle få jobba halvt ihjäl mig för att ha honom med mig? Nej! Så skulle ju inte helgen se ut. Men efter att jag slappnat av, Kiro fått en tillsägelse från mig & en insikt om vad vi skulle göra så skötte han sig hur bra som helst!

Jag insåg att även om jag fått honom över hinder precis som jag velat & så när vi tränat på egen hand, gör jag helt fel när jag handlar (men det anade jag ju innan:)) . Jag kände mig som en stor bufflig unghund utan någon koll på varken armar eller ben:)
Så det passade perfekt med en kurs så  jag kan lära mig, Kiro är en så tacksam hund, han är snabb som tusan, men uppmärksam på mitt kroppsspråk & även om jag visar åt skogen fel så gör han det han tror är rätt & det blir ofta precis som jag menar, min duktiga kille! :) Men, tanken är ju att han ska göra som jag visar hela tiden & att jag ska visa rätt. Men för att komma dit så måste jag gå fler kurser &/eller ha någon som kikar på mig, träna mkt högerhandling, lära in slalom ordentligt & slappna aaav & lita på min hund.

En av de grejer som jag blev lyckligast över när det gäller själva träningen var när vi körde en liten bana som slutade med en rak kombination med två hinder som man skickade hunden över i full fart, rakt mot där alla satt, det är ingen avancerad sak, men jag brukar tycka det är lite läskigt, men det fanns ingen tvekan om att han ville stanna & få sin belöning av mig. Sen var jag såklart lycklig när jag satte bytena & verkligen märkte skillnad i vårt samarbete, så otroligt härligt!

Jag är imponerad över alla pinschrar & tillhörande mattar som var på plats, vilken kontakt, följsamhet & fokus! Som vi inte trodde att vi hade på våra hundar:)
Att Maria är en väldigt duktig instruktör som såg till att man förstod & var på en när det inte gick som det skulle, påminde om arr berömma hunden & allt annat viktigt & verkligen gav beröm när man gjorde rätt fick helgen att bli precis så bra som jag hade föreställt mig. En bra instruktör gör en väldigt stor skillnad.
Vi har även gått igenom friskvård, det är något som jag brukar tänka på, men fick massa bra tips & lärde mig endel nytt. Funderar på att skaffa mig en träningsboll, men tror Kiro skulle tycka den var för läskig, Midas däremot kommer nog kunna ha nytta av den sen när han blir stor. Bestämde mig att ringa till ReDog & boka tid för besiktning av Kiro snarast då jag valde att inte få honom kollad hos Maria eftersom jag har presentkort på ReDog som jag fått av min underbara sambo helt utan anledning:)

Jag skulle kunna skriva väldigt mycket mer, men tror inte ens jag skulle orka läsa igenom allt, så ska nog lägga av nu:) Men däremot ska jag lägga in ett par ärligt knyckta bilder på mig & mina odågor, resten av bilderna finns ju på dessa bloggar / hemsidor:
Emma & Harry
Mari & Gonzo
Malin & Aisha
Kanske någon mer stans, men är fortf lite snurrig i huvudet faktiskt, eller hm, kanske alltid är det:)

Laddar upp med lite trick, här kör vi "tassen" & "andra tassen" (bild: Emma Björkwall)

Kiro tar i & hoppar höögt! Något jag noterat på flera bilder är att mina fötter verkar leva sitt eget liv, inte konstigt att jag har ont i fotlederna.. Var vi ska efter detta hinder är lite oklart, men jag tror efter analysering av mitt ootroligt tydliga kroppsspråk att vi ska till tunneln som ligger rakt bakom hindret..(bild: Emma Björkwall)


Kiro tar i för kung & fosterland.. Såg endel rivmärken på plan, undrar om min buskotte åtminstone varit skyldig till ett gäng av dom:)  (bild: Emma Björkwall)


Såå gullig med ena örat på vift:) (bild: Emma Björkwall)


Midas fick också träna lite, blev ett par gånger tunnel & så lite hopp för att fota, jag har stora förhoppningar (haha) på denna lille kille. (bild: Emma Björkwall)


Underbart väder! Kiro är den som njuter mest av solen. (bild: Mari Levänen)



Kiro hänger i luften. (bild: Mari Levänen)



& slutligen en gruppbild, översta raden (alla som står upp) från vänster: Josefin & Azlan, Maria(instruktören) fick äran att hålla i Midas "porrkungen" Parvelson, Annika & Taurus, Jag & Kiro (jisses vad kort jag är, står iofs inte rakt men ändå), Mari & Gonzo, Eva & Tova.
Nedre raden fr vänster: Katarina & Pixie (men tycker inte alls hon ser ut som en grön groda här;)), Malin & Aisha, Emma & Harry & en liten Hilja snart på vift, Wendy & Ebba, Sanna & "lilla" Kelly.

 

TACK tjejer för en helt fantastisk helg!! Skriver som Emma, det är något speciellt med pinscherfolk! Hoppas verkligen att detta kan bli en tradition. Om inte annat att vi som bor i samma del av landet kan försöka träffas & träna.
Ett jättestort TACK även till Maria & Mats som såg till att vi hade någonstans att ha kursen, en kanoninstruktör, väldigt god mat & ett sånt bra väder =D

Kommentarer
Postat av: Sanna & Kelly

Vad bra att du är så nöjd! Tack själv för en trevlig helg!

Postat av: Lena m. Bella

Hej Fia

Vad kul ni ser ut att ha haft på lägret. Jättehärliga bilder på killarna. Syns vi på Rocklunda i helgen?



Ha det bra

Lena

PS. Jag har ny hemsida...

2009-04-22 @ 00:16:21
URL: http://www.mypinscher.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Ja, visst var det skoj! :D Tänk vad häftigt att gå se hur mycket ni lärde er under helgen, ni är ju duktiga!! Vi måste definitivt göra om det här med agilityläger!!

På Harrys hemsida under rubriken Kalender finns alla våra inplanerade aktiviteter. Första tävlingen för säsongen är i Västerås 3 maj, på lördagen. ;)

2009-04-22 @ 22:48:22
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback