Underbara pinscher! (varning för skryt)

Min bäbis måste vara den bästa hunden i hela.. ehm, ja iaf i min ägo;) Nej, men faktiskt så var han GRYM idag på spårträningen. Jag, Åsa & tillhörande hundar (totalt 5st) gav oss iväg på uppdrag, träna spår & uppletande. Ut långt som tusan i vildmarken.

Först la jag ett spår till min vilding, en apport, en leksak & ett par godishögar, lite krokigt, ganska kort. Han hittade alla godishögar & leksaken. Han har lite för brått för att hitta apporterna än så länge, men det får vi träna på separat.. Jag var dessutom som en yr höna under första spåret, att man ska bli nervös för någon man eg är avslappnad med? Men det är nog för att jag tycker att det är jobbigt att inte kunna.. Aquiro kan ju, det är ju jag som blir ett hinder.. Men man måste ju krypa innan man kan gå.

Sen gick Åsa ett spår till oss, med bara godis, småbitar  blodpudding här & var i spåret för att få upp noggrannhet & så ett par köttbullar som större belöning & sen spårslut. Detta spår jobbade han KANON i!! Han var motiverad, fokuserad & jätteduktig! Jag kunde inte vara stoltare, med tanke på att vi inte spårat så mkt, spåret gick lite hur som & var ganska långt, dessutom var det första gången som han gick ett spår som någon annan lagt. Jag var helt förundrad, var det min lille skrothund som gjorde det?
Men jag vet att han älskar att spåra, så nu ska vi spåra mer. & försöka satsa på att tävla apellspår kanske?

Dessutom så tränade jag lydnad med honom på V-ås BK igår, inga andra hundar, men ett stort gäng fotbollsspelare som härjade på planen bredvid. Min hund är tillbaka, han var jätteduktig! Hade honom lös hela tiden, han tycker ju att det är sååå kul med lydnad. Det är jag som förstör med mina kassa nerver.. Så nu är det ut på träningar & brukshundsklubbar som gäller. Men lagom dos.. Man kan faktiskt vila sig i form till viss del, bygga upp förväntan...

Nej nu ska jag ut & åka porsche.. Aquiro ska få välförtjänt vila i matte & husses säng:)

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad kul att det gick så bra med spårningen och träningen på klubben.
Hoppas vi ses på söndag förmiddag eller kanske redan på lördag på skotträningen.

Kram

Postat av: Anonym

Vad roligt att det gick så bra! Ni är JÄTTEDUKTIGA båda två!

Hoppas vi ses snart!

KRAM, Petra

2008-03-08 @ 10:33:29
URL: http://www.moudi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback