Ett & ett halvt år

Ja, idag blev Appealing Grace's A-kull & alltså Aquiro 1,5 år... Jisses vad tiden går fort! Men de är ju fortfarande unga. Aquiro är inte färdig på låånga vägar.

Idag har vi haft fullt upp, träning på Sura BK, sen promenad & korvgrillning med Maj-Len, Janne, Petra plus tillhörande hundar. Efter det åkte vi till Åsa & så red jag & mamma (som var med hela dagen) gick med Aquiro. Så sen vi kom hem vid fem så har han legat & vilat, bara gått upp för att äta. Lillskrutten:)

Mamma har fotat & jag lägger upp bilder så snart jag får dom från henne.

Träningen gick bra, målet var utgångsposition-ett steg fot-utgångsposition med full kontakt hela tiden, vi lyckades!! (obs att detta är svårare än vad det låter). Han är duktig ibland:) Men fokuset är av & på under ett träningspass, både hans & mitt.. Men när vi synkar, då får man passa sig;)

Har funderat massor nu & det blir mindre tävlingsfokus på lydnaden. Så det blir mer spår & så agilitykurs... & lydnaden inriktad på bruks, inte så stor skillnad men ändå, bara för att det är roligt, han får inte tröttna.. Men tidigast tävla i lydnad i höst & då på spårtävling... Vill inte tävla innan han är hundra redo. Äh, helt slut, får ta den diskussionen en annan gång:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback